Het bedrag van 1 miljoen euro voor kankeronderzoek dat Ditzo vorige week dinsdag beschikbaar stelde, is al bereikt! Binnen vier dagen hielpen honderdduizenden Nederlanders om samen ‘kanker de wereld uit te kijken’.
We kondigden dinsdagavond aan 1 miljoen van ons marketingbudget beschikbaar te stellen aan de zorg. We gaven aan liever te investeren in onderzoek om kanker te overwinnen, dan in het uitzenden van tv-commercials in de maanden november en december. En we riepen heel Nederland op om te helpen dit bedrag bij elkaar te kijken. Een oproep waaraan massaal én in korte tijd gehoor werd gegeven.
TrotsBinnen vier dagen keken honderdduizenden mensen het bedrag van 1 miljoen euro op het platform
www.kijkkankerdewerelduit.nl bij elkaar. Zo werd de video alleen al op YouTube ruim 900.000 keer bekeken en gingen er ruim 20.000 tweets rond op Twitter. Bob Stehmann van Ditzo: “Het enthousiasme waarmee Nederland ons initiatief heeft gesteund, en mee heeft geholpen om samen kanker de wereld uit te kijken is overweldigend. We zijn momenteel vooral trots en ontzettend blij dat we dit bedrag aan het Antoni van Leeuwenhoek kunnen doneren.”