Klantenservice
We vragen je geboortedatum als extra controle.
Kies nu eerst een nieuw, zelf bedacht wachtwoord

Een wachtwoord dat je zelf kiest is veel makkelijker te onthouden

Zorg dat dit wachtwoord...
Tussen de 8 en 12 tekens lang is
Minstens 1 cijfer en 1 letter bevat
Niet de tekens `<>/"'&\ bevat

​Aantal schades daalt, maar schade in euro’s stijgt

07 apr 2016

Hoppakee, nieuws uit verzekeringenland! Uit onderzoek van onze partner en schadespecialist blijkt dat het aantal schades de laatste jaren is gedaald, terwijl de hoogte van de gemiddelde schadeclaims met 15% in 5 jaar is gestegen.

Door Hella

Miss Merk

Over Hella

Opvallend, want er worden juist ook steeds betere afspraken met schadebehandelaars gemaakt om zo kostenefficiënt mogelijk te werken (en dus de premie laag te houden). Maar lukt dat ook? Niet echt, volgens CED. Want voor elke premie die een autoverzekeraar binnenhaalt, gaat er gemiddeld, € 1,09 euro uit aan schade-uitkeringen en bedrijfskosten.

Nederland rijdt veiliger

We zien dat Nederlanders veiliger rijden, maar wordt er een keer een ongeluk gemaakt, dan zijn de brokken ook wel aanzienlijk groter dan dat vroeger het geval was. Het aantal schades is de afgelopen 5 jaar gedaald van 2,3 miljoen naar 1,8 miljoen, maar de kosten stegen met 15% en kwamen vorig jaar uit op een gemiddeld claimbedrag van € 1.43.

Oorzaak

Maar wat is dan de oorzaak van die hogere kosten? Het ligt niet aan duurdere lak of hogere arbeidslonen bij de schadeherstelbedrijven. Nee, het ligt aan de enorme hoeveelheid elektronica die zich in een auto bevinden. CED: “Als het gaat om schade, beginnen auto’s steeds meer op iPads te lijken: eenvoudige reparaties bestaan niet meer. Heb je een schade? Dan is het schadebedrag door de elektronica die vervangen moet worden, direct hoog.”

Gaat de premie nu omhoog?

Bij Ditzo gaat de premie voorlopig niet omhoog. We proberen zo goed mogelijk te zorgen dat mensen met een groot risico op schade een hogere premie betalen (bijvoorbeeld mensen die in eerdere jaren meer schades hebben gereden). En daardoor komen we uit met de huidige premies. Zo zorgen we ervoor dat mensen die écht nog wel een rijlesje kunnen gebruiken (lees: mensen die ieder jaar 5 keer tegen iemand aanrijden), verhuizen naar een andere risicoverzekeraar. Daardoor kunnen wij de premie laaghouden.

Over CED

Als je een schadeverzekering (auto-, woonhuis-, reis-, inboedel- of aansprakelijkheidsverzekering) van Ditzo hebt, heb je vast al eens van CED gehoord. Dat is de partij die ons helpt bij de afhandeling van je schade als er iets is gebeurd.


Door Hella

Miss Merk

Over Hella
Privacy