Klantenservice
We vragen je geboortedatum als extra controle.
Kies nu eerst een nieuw, zelf bedacht wachtwoord

Een wachtwoord dat je zelf kiest is veel makkelijker te onthouden

Zorg dat dit wachtwoord...
Tussen de 8 en 12 tekens lang is
Minstens 1 cijfer en 1 letter bevat
Niet de tekens `<>/"'&\ bevat

Abbass zorgt dat Ditzo doet wat het belooft

Terwijl Heleen van Royen vanmorgen wakker werd met het grote blauwe pluchen hart in haar armen, gaat bij Ditzo het werk gewoon door. En dus is het maar goed dat Abbass er is. Hij is onze man van de processen en de systemen. Maar niet op een saaie manier, want hij weet precies wat er gebeurt als een klant een adreswijziging doorgeeft of schadevrije jaren worden aangepast. En dat dan dus alles goed geregeld wordt. Nog mooier: Abbass houdt van onze klanten. Hij zoekt continu naar verbeteringen in de manier waarop wij werken en bekijkt altijd kritisch of de leuke ideeën van de marketeers wel klant-proof zijn.

Door Christel

Miss engagement

Over Christel

Zeg je Ditzo, dan zeg je Abbass. Al sinds de eerste autoverzekering, nu ruim 8 jaar geleden, was hij van de partij. Eerst aan de telefoon, maar later als de processenman. Zo regelde hij dat de klachten goed werden afgehandeld, bemoeide zich met de laatbetalers en maakte zich sterk voor verbeteringen in de mijn omgeving. Vorig jaar introduceerde Ditzo een nieuwe website met nieuwe producten in een nieuwe omgeving. Helaas konden de bestaande klanten niet gelijk over naar de nieuwe omgeving waardoor zij tijdelijk niet meer zelf gegevens en dekkingen konden aanpassen. Een hele uitdaging voor Abbass en het administratieteam.

Overgangsregeling

“Dat was een roerige periode”, zegt hij terugkijkend. Als grootste fan van onze klanten vond hij het maar niks dat de wachttijden wat opliepen en we onze klanten iets minder goed konden helpen als we gewend waren. Hij was de grootste voorstander van het snel overzetten van de bestaande klanten naar de nieuwe omgeving en de nieuwe producten. Daar maakte hij zich hard voor, maar met de belangrijke voorwaarde dat de klant er geen last van mocht hebben of er op achteruit zou gaan. Maar ook realiseerde hij zich dat het allemaal zorgvuldig moest en we dit niet overhaast moesten doen. Zo ontstond de overgangsregeling.

Voorkomen is beter dan genezen

Nu heeft hij het onderwerp schadevrije jaren geadopteerd. Hij bedenkt hoe het beter kan en met minder lastige tussenstappen voor de klant. Abbass gelooft niet dat de oplossing in de communicatie ligt. Als echte processenman wil hij het liefst onlogica uit de processen halen. “Je kunt heel veel mails uitsturen met uitleg waarom  schadevrije jaren soms op 0 worden gezet, maar beter kun je voorkomen dat dit gebeurt. “ Gewoon fixen wat niet goed gaat. En lukt dat niet direct, dan verzint hij een sluitende workaround totdat het wel goed gefixt is. 

Vrijwilligerswerk

Naast zijn baan bij Ditzo doet Abbass vrijwilligerswerk in zijn wijk in Utrecht. Chapeau, we zijn daar best een beetje trots op bij Ditzo. Eind 2011 begon hij een huiswerkklasje, gewoon naast zijn werk, terwijl het echt niet zo rustig is bij de leukste verzekeraar van Nederland. De huiswerkklas is een activiteit van de stichting Tagmat, waar Abbass penningmeester van is. De stichting regelt ook de buurtvaders die een oogje in het zeil houden in de wijk en organiseert diverse (sport)activiteiten. Verder geeft Abbass workshops aan professionals over mediawijsheid voor ouderen en allochtonen. Een hoogtepunt van het vrijwilligerswerk was het bezoek van Anouchka van Miltenburg aan zijn wijk en haar uitnodiging om ook eens in de Tweede Kamer te komen kijken. Bekijk het verslag van dit bezoek.

Heb je een vraag aan Abbass? Stel hem via Twitter of Facebook!


Door Christel

Miss engagement

Over Christel
Privacy