Online marketing is best een ingewikkeld proces. Er zijn wel 1000 verschillende factoren waar je rekening mee kunt houden. Allereerst natuurlijk zorgen dat je eigen website op orde is en dat je als online verzekeraar, goed vindbaar bent op internet. En hoe je bijvoorbeeld advertenties (ofwel banners) inzet: op welke websites ga je adverteren? En hoe vaak per dag? En hoe ziet je banner er uit? En hoe wordt email ingezet? Tussen al die verschillende factoren, moet je de beste balans zoeken.
Onderzoeksresultaten
Volgens CACI (een bedrijf dat andere bedrijven helpt bij het verbeteren van online inzet) scoorden wij het beste op dit gebied. We zijn op de 1e plaats geeindigd in de
Digital Marketing Scorecard 2016. En dat uit een groep van 25 verzekeraars, tof dus! Een van de redenen dat we hebben gewonnen, is ons gebruik van nieuwsbrieven en social media. Ook scoorden we goed op interactieve banners. Zou dat door onze Pechman komen? :) Geen saaie advertentie, maar oude tijden herbeleven met dit spel! Werd je geraakt, bijvoorbeeld door de fiets en was je een pechvogel? Dan vertelden wij je meer over onze eigen
Ditzo Pechvogelhulp.
![Ditzo Pechman]()
Op het gebied van seo scoorden we zelfs het hoogst van alle verzekeraars. Met andere woorden, zorgen dat je website binnen Google goed vindbaar is.
Reacties
Uit het onderzoek van CACI komt naar voren dat de inzet van social media een aandachtsgebied is voor verzekeraars. En is Ditzo hierop de uitzondering: ‘Zij laten met hun score zien dat zij op de goede weg zijn, al domineren zij ook niet over alle kanalen.’ En de reactie van
Miriam, de adjudant van Ditzo? “Gaaaaaf! We zijn heel blij dat we worden gezien als voorloper op het gebied van digitale marketing. Daar wordt dagelijks hard aan gewerkt. Inderdaad zijn we heel goed op weg om het nog beter te maken.”