In CitySense in Utrecht won Ditzo de Beste Service Award in de categorie verzekeraars. De award is een consumentenprijs die bepaald wordt door reviews. Volgens Linda Schulte van Opiness blijkt uit een analyse van 1.400 reviews dat de winnaars hun rapportcijfers krijgen door het nakomen van hun beloften (32%), persoonlijke en deskundige service (18%) en prijs (8%). Maar echt onderscheidend waren ze op het leveren van snelheid en gemak (20%) door digitale service en het leveren van extra’s en verrassingen.
Snelheid en gemak
Bij Ditzo doen we er alles aan om onze service elk jaar weer te verbeteren. Vorig jaar hebben we schademelden vereenvoudigd door dit via WhatsApp te laten doen en reageren we binnen 2 uur op vragen, ook ´s avonds en in het weekend. Naast WhatsApp kunnen klanten ook vragen stellen via Facebook en Twitter en kunnen ze met ons chatten. En natuurlijk kunnen ze veel zelf online regelen via de website en de persoonlijke mijn omgeving.
Extra’s en verrassingen
Klanten waarderen het dat we naast een goede en snelle service ook iets extra´s doen. We kregen veel leuke en hartverwarmende reacties op onze moederdagactie, waarbij onze klanten Ditzo-blauwe rozen konden weggeven aan hun moeder of andere dierbare. En met Sinterklaas vonden we het leuk om klanten een familielid of vriend blij te laten maken met een chocomoticon.
Blijven vernieuwen
Dat we de prijs al meerdere keren hebben gewonnen, vinden we een geweldige waardering van onze klanten, maar dat betekent niet dat we lui achterover gaan leunen. Integendeel! We willen onszelf blijven verbeteren. Daarom gaan we ook dit jaar weer een stapje verder. Uiteraard blijven we hard werken aan onze service, maar zijn we ook bezig met een aantal verzekeringen nóg weer beter te maken, onze website nóg eenvoudiger en sneller en de mijn omgeving nóg iets uitgebreider.
Opiness
Opiness is een onafhankelijk online platform waar consumenten dienstverleners kunnen beoordelen en vergelijken op klantoordeel. Elk jaar maakt Opiness de organisaties bekend die in hun categorie het hoogste cijfer hebben behaald. Naast Ditzo wonnen dit jaar ook Bol.com, Fuif.nl, Transavia, YouFone, Knab, AllSecur, PicNic, United Consumers, Holland Amerika Line, XS4all, Italieplein en Vliegtickets.nl.