Klantenservice
We vragen je geboortedatum als extra controle.
Kies nu eerst een nieuw, zelf bedacht wachtwoord

Een wachtwoord dat je zelf kiest is veel makkelijker te onthouden

Zorg dat dit wachtwoord...
Tussen de 8 en 12 tekens lang is
Minstens 1 cijfer en 1 letter bevat
Niet de tekens `<>/"'&\ bevat
Coronavirus update

Coronavirus update

25 jun 2020

Europa en het Caribisch deel van het Koninkrijk kleurt weer geel. Na de persconferentie van 3 juni jl. kunnen we ons voorstellen dat je graag weer wilt gaan reizen! Ditzo geeft geen reisadvies. Wel kunnen we je uitleggen hoe onze reisverzekering werkt. Kijk voor een actueel reisadvies van de Nederlandse overheid op: https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen

Door Dijon

Mailkoning

Over Dijon

De overheid waarschuwt ervoor dat de situatie op de reisbestemming weer kan veranderen en het reisadvies weer oranje of rood kan worden. Daarbij is aangegeven dat de overheid deze keer geen reizigers zal repatriëren. Voor je reisverzekering (eventueel met annuleringsdekking) geldt dat een schadegebeurtenis onverwachts en onvoorzien moet zijn om voor een vergoeding in aanmerking te komen. Daarnaast ben je als verzekerde verplicht om schade te beperken en te voorkomen. Voor de nieuwe situatie staan hieronder de meest gestelde vragen over de dekking van de Ditzo Reisverzekering.

Annuleringsdekking

Is er dekking als ik een reis boek naar een land met het reisadvies code groen of geel?

Als het reisadvies naar je bestemming (weer) groen of geel is op het moment dat je je reis boekt heb je gewoon dekking zoals onder normale omstandigheden.

Is er dekking voor niet gebruikte reisdagen op mijn annuleringsverzekering als ik onverhoopt eerder terug ben gekeerd vanwege een gewijzigd reisadvies. Bijvoorbeeld van code geel naar code oranje/rood?

De annuleringsdekking biedt geen dekking als de reis voortijdig wordt afgebroken. Je krijgt dan ook geen vergoeding voor de niet genoten reisdagen.

Als ik op de luchthaven door de luchtvaartmaatschappij wordt geweigerd voor mijn vlucht. Is dit gedekt?

Een luchtvaartmaatschappij heeft het recht om een reiziger te weigeren op een vlucht. Bijvoorbeeld als je niet de juiste reisdocumenten hebt, of om redenen op het gebied van gezondheid, veiligheid of beveiliging. Dus ook in deze situatie met het coronavirus kan dit voor komen.

Als je geweigerd wordt op een vlucht dan kun je mogelijk een vergoeding claimen bij je luchtvaartmaatschappij. Met de annuleringsdekking ben je voor het geweigerd worden op een vlucht niet verzekerd. Je krijgt dan ook geen vergoeding voor de niet genoten reisdagen.

Reisverzekering

Heb ik dekking op mijn reisverzekering als ik wil afreizen naar een land waarvoor het reisadvies code geel is?

Er is dekking als er op het moment van vertrek vanuit Nederland voor het land van bestemming een reisadvies code geel of groen is afgegeven.

Geldt er in het land van je reisbestemming een quarantaineverplichting bij aankomst? Dan zijn de extra reis- en verblijfskosten niet verzekerd.

Verandert het reisadvies tijdens je reis naar code oranje of rood? Dan blijft je dekking ook voor corona-gerelateerde medische kosten van kracht tot het eerst mogelijke moment dat je naar huis kunt terugkeren.

Is er dekking op mijn reisverzekering als het reisadvies tijdens mijn reis wordt aangepast?

Ben je op je reisbestemming en wordt tijdens je vakantie het reisadvies aangepast van code geel of groen naar code oranje of rood? Dan loopt de dekking van je verzekering door tot het eerst mogelijke moment dat je naar huis kunt terugkeren.

Mijn reisbestemming heeft code oranje of rood. Biedt mijn reisverzekering dekking als ik (medische) kosten moet maken door het coronavirus?

Ben je nog niet vertrokken naar je reisbestemming en is er een negatief reisadvies afgegeven voor je reisbestemming? Dan ben je niet verzekerd als je toch naar je reisbestemming gaat en een corona-gerelateerde schade oploopt of daarvoor kosten moet maken. Voor niet corona gerelateerde schade heb je wel dekking op je reisverzekering.

Ik ben op reis en heb extra reis- en verblijfkosten, omdat ik door het coronavirus langer op mijn reisbestemming moet blijven. Is dit verzekerd?

Extra reis- en verblijfkosten zijn alleen verzekerd als jij of je medeverzekerde ernstig ziek wordt tijdens je reis én na akkoord van de Ditzo Alarmcentrale waar je altijd contact mee op moet nemen. Extra reis- en verblijfskosten zijn niet verzekerd als je op het moment van vertrek wist dat jouw reisbestemming een negatief reisadvies had.

Elke situatie is anders. En elke schade wordt individueel beoordeeld. Aan bovenstaande vragen en antwoorden kunnen daarom geen rechten worden ontleend.

Meer weten?

Stond jouw vraag er niet bij of heb je andere vragen over de dekking van de reis- en annuleringsverzekering? Neem dan gerust contact met ons op.

Meer informatie over reisadviezen en inreisbeperkingen kun je vinden via: https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen.

Heb je een Ditzo Reisverzekering en heb je tijdens je reis met spoed hulp nodig? Bel dan altijd direct de Ditzo Alarmcentrale: +31 30 699 07 08.

Geen spoed, maar een schade melden op je Ditzo Reisverzekering? Stuur dan een bericht via WhatsApp naar 06 - 516 777 01. Je kunt je schade ook zelf online melden via Mijn Ditzo.


Door Dijon

Mailkoning

Over Dijon