Zoals je waarschijnlijk al wel begrijpt is Diana acceptant bij Ditzo. Dat is een moeilijke term voor iemand die de risico’s van een aanvraag beoordeelt en beslist of die aanvraag goedgekeurd wordt of niet. Zij doet dit al zo’n 3 jaar, en met veel plezier. Ze pluist altijd als een echte Miss Marple een zaak van A tot Z uit. Bij een aanvraag voor een autoverzekering kijkt ze of het kenteken wel op naam staat en sinds wanneer, of de auto wel steeds verzekerd is geweest en of de persoon van de aanvraag geen rijontzegging heeft gekregen. Diana zegt altijd waar het op staat, zowel privé als in het werk. En omdat ze soms een niet zo leuke boodschap moet brengen, komt deze eigenschap haar best goed van pas.
Onverzekerd
Misschien realiseer je je niet dat het belangrijk is dat een auto niet langer dan 10 dagen onverzekerd is. Voor we een aanvraag voor een autoverzekering goedkeuren, kijken we daar dus goed naar. Geef je bij de aanvraag op dat je auto niet langer dan 10 dagen onverzekerd is geweest en Diana ontdekt dat het wel zo is, dan heb je dus gelogen. En daar houdt Diana (en Ditzo natuurlijk) niet van. Grote kans dus dat je aanvraag er dan niet doorheen komt. Belangrijke tip van Diana is dat je bij de koop van een auto altijd direct een verzekering regelt. Zo voorkom je veel onnodige gedoe.
Regeltjes
Diana staat er helemaal achter dat we streng zijn aan de poort. In het verleden zijn we bij Ditzo soms iets te goed van vertrouwen geweest en hebben mensen daar misbruik van gemaakt. We zijn een internetverzekeraar en kunnen potentiele klanten niet diep in de ogen kijken en inschatten of ze de waarheid spreken. Online een verzekering afsluiten is best anoniem en brengt dus een paar risico’s met zich mee. Omdat we het voor onze klanten zo eenvoudig mogelijk willen maken, hebben we regels opgesteld waar potentiele klanten aan moeten voldoen. En doen ze dat niet, dan worden ze geen klant.
Auto afgemeld
Als bestaande autoklanten niet op tijd hun maandpremie betalen dan krijgen ze ook met Diana te maken. Na het verstrijken van de betaaltermijn melden we de auto af bij de RDW (Rijksdienst voor het Wegverkeer) en is de auto vanaf dat moment dus niet meer verzekerd. Reageert een klant niet op tijd, dan kan er naast de achterstallige premie die aan ons betaalt moet worden, ook nog eens een boete van € 400,00 van de RDW overheen komen. Een boete waar de klant niet onderuit kan komen, tenzij hij kan aantonen dat de premie wel op tijd is betaald. Is dat laatste het geval, dan stellen we een artikel 34-verklaring op. Zo heet dat in verzekeringstaal.
Contacten
We kunnen Diana ook Duizendpoot Diana noemen, want alsof het nog niet genoeg is controleert ze ook nog allerlei lijsten met schadegevallen. Dit doen we voor we schades uitbetalen via onze schadebehandelaar CED. Ook checkt ze lijsten van het RDW of die aan- of afgemeld moeten worden. Naast CED en RDW heeft ze contact met de alarmcentrale SOS International (over bijvoorbeeld pechhulpdekking), met ARAG en DAS (voor onze rechtsbijstandverzekering) en met debiteurenbeheer (bij premieachterstanden). Ook heeft Diana regelmatig contact met Speciale Zaken van Ditzo. Als er een vermoeden van fraude is, draagt ze de aanvraag over aan de fraudecoördinator van Speciale Zaken.
Thuis
Tussen al dat speurneuzen door is Diana altijd wel in voor een lolletje. Laatst volleybalde ze nog (en niet zo zachtjes ook) een bal tegen het hoofd van een collega. Diana heeft het zo naar haar zin dat ze daar op en neer pendelen vanuit Brabant voor over heeft. Op dagen dat ze naar kantoor komt, gaat haar wekker ’s ochtends al om 4.30 uur. Thuis na het werk zit ze graag met een wijntje en een goed boek op de bank of loopt ze met haar hond een rondje door de wijk. Haar favoriete plek om te ontspannen is Texel. Daar gaat ze het liefst 2x per jaar naartoe, want daar kan ze zo heerlijk over het strand wandelen.