Klantenservice
We vragen je geboortedatum als extra controle.
Kies nu eerst een nieuw, zelf bedacht wachtwoord

Een wachtwoord dat je zelf kiest is veel makkelijker te onthouden

Zorg dat dit wachtwoord...
Tussen de 8 en 12 tekens lang is
Minstens 1 cijfer en 1 letter bevat
Niet de tekens `<>/"'&\ bevat

Ditzo in top 3 meest genoemde zorgverzekeraar

23 jan 2015

Ditzo is samen met Menzis en VGZ online een van de 3 meest besproken merken tijdens de jaarlijkse overstapperiode voor de zorgverzekering. Dat staat in het social media monitoring onderzoek van Porter Novelli en Clipit onder 43 zorglabels in Nederland. Menzis werd het meest besproken, VGZ en Ditzo werden 2e en 3e.

Tijdens de overstapperiode verschenen bijna 200.000 berichten. Dat is 40% meer dan vorig jaar. Opvallend is de sterke groei in buzz rond merken. Pieken lagen vooral op de momenten van bekendmaking van nieuwe premies. Maar ook issues die in de media breed werden uitgemeten droegen bij aan de buzz rond de merken. Dit gold zeker voor Ditzo die zich met de campagne 'Zorgmee' flink in de discussie rond de veranderingen van de zorg mengde.
 
Steeds meer via Twitter
Steeds meer mensen zien Twitter als hét communicatiekanaal om issues aan de kaak te stellen en verontwaardiging hierover te tonen. Ditzo deed hier flink aan mee. We gingen op Twitter in discussie met mensen die zich zorgen maakten over de veranderingen in de zorg. Zo kwamen er mooie gesprekken op gang. Niet voor niets scoort Ditzo het hoogst van alle zorgverzekeraars met 51% eigen tweets. Vergelijk dit met winnaar Menzis die zelf maar 12% van de berichten uitstuurde. Ook op Facebook riepen we mensen op te reageren op stellingen of vroegen we hun mening over de mogelijke gevolgen van de veranderingen in de zorg.
 
Sentiment meest positief
En kijk je naar het sentiment dan staat Ditzo zelfs op de 2e plek. De top 3 bestaat in 2014 uit Univé (87%), gevolgd door Ditzo (77% en vorig jaar op 3), Zilveren Kruis en nieuwkomer VvAA (beide 73%). Het sentiment rond alle merken is overwegend positief. Negatief sentiment hangt vooral samen met bekendmakingen van nieuwe (hogere) premies. Ditzo scoorde vorig jaar al goed met de campagne ´Kijk Kanker de Wereld Uit´. En dit jaar riepen we zo´n zelfde positieve sentiment op met de campagne ´Zorgmee´.
Lees meer over dit onderzoek

Door


Door

Privacy