Klantenservice
We vragen je geboortedatum als extra controle.
Kies nu eerst een nieuw, zelf bedacht wachtwoord

Een wachtwoord dat je zelf kiest is veel makkelijker te onthouden

Zorg dat dit wachtwoord...
Tussen de 8 en 12 tekens lang is
Minstens 1 cijfer en 1 letter bevat
Niet de tekens `<>/"'&\ bevat
Het blauwe boekje van Ditzo

Het Ditzo-blauwe boekje: onlogica bestrijden!

07 jun 2017

Als onlogicabestrijder zijn we altijd op zoek naar manieren om dingen beter of sneller te doen. Want we zijn ervan overtuigd dat verzekeren simpeler, duidelijker en logischer kan. Waarom zou je een klant in de wacht laten staan als hij ook kan appen of chatten? Waarom zou je dure tv-commercials voor je zorgverzekering maken als je dat geld ook in de zorg zelf kan stoppen? Waarom 2 weken wachten met een antwoord dat je binnen 2 uur kan geven? Dagelijks denken we na over verbeteringen. En dat doen we bij Ditzo met z’n allen.

Door Christel

Miss engagement

Over Christel

Een wit vel

Een jaar geleden kregen we allemaal een cadeautje van Bob, onze directeur. Het was een mooi stevig blauw notitieboekje met het Ditzo-logo er op. Het boekje bevat een achttal bedrukte pagina’s met daarop onze kernkwaliteiten en een overzicht van de acties voor 2016. En daarna een heleboel witte pagina’s. De boodschap was om de rest zelf te gaan invullen. Maar niet zomaar met saaie aantekeningen, nee met mooie ideeën om verzekeren eenvoudiger te maken. Ziet iemand iets onlogisch in zijn werk? Schrijf het op en werk uit hoe het beter kan. Heeft iemand een leuk innovatief idee? Teken het uit en pitch het bij het managementteam.

Ideeën

Zo ontstonden het afgelopen jaar leuke samenwerkingen tussen de verschillende afdelingen en werden er tal van kleine en grote ideeën uitgedacht, besproken, aangescherpt, uitgewerkt, afgekeurd maar zeker ook goedgekeurd en uitgevoerd. Verzekeren is bij Ditzo het afgelopen jaar weer een stukje logischer geworden.

We geven je een paar voorbeelden van de grote ideeën:

Groot en klein

Naast deze grote veranderingen zijn er nog een aantal kleinere ideeën om verzekeren eenvoudiger te maken, zoals de digitale overstapservice van de autoverzekering. Bij een overstap naar Ditzo zeggen wij hiermee namens jou je huidige autoverzekering op en hoef je zelf dus geen opzegbrief meer te printen en op te sturen. En sinds kort kun je je schade volledig online melden via Mijn Ditzo.

We hebben nog lang niet alle ideeën kunnen uitvoeren, omdat sommige dingen in verzekeringsland nou eenmaal iets langer de tijd nodig hebben. Maar de komende maanden ga je hier zeker meer over lezen. En heb je zelf ideeën om verzekeren logischer te maken? Geef het aan ons door!


Door Christel

Miss engagement

Over Christel
Privacy