Klantenservice
We vragen je geboortedatum als extra controle.
Kies nu eerst een nieuw, zelf bedacht wachtwoord

Een wachtwoord dat je zelf kiest is veel makkelijker te onthouden

Zorg dat dit wachtwoord...
Tussen de 8 en 12 tekens lang is
Minstens 1 cijfer en 1 letter bevat
Niet de tekens `<>/"'&\ bevat

Commercial "Duidelijke taal"

14 dec 2010

​De nieuwe Ditzo commercial ‘Duidelijke taal’ onderstreept dat de polisvoorwaarden van bijna alle autoverzekeringen te moeilijk zijn geformuleerd. Hierdoor begrijpt circa zestig procent van de verzekerden niet goed wat hun rechten en plichten zijn. Dit staat haaks op wat de AFM wil: voorwaarden van een financieel product moeten in begrijpelijke taal zijn geschreven.

De onafhankelijke vergelijker Verzekeringssite.nl onderzocht de polisvoorwaarden van 46 verzekeraars. Slechts drie maatschappijen vormen een positieve uitzondering.

Drie verzekeraars doen het goed: Ditzo, InShared en Orion Direct. Zij formuleren hun polisvoorwaarden eenvoudig. Deze verzekeraars komen hierdoor uit op taalniveau B2. Hiermee heeft nog ‘slechts’ 20 procent van de Nederlanders moeite. Alle drie zijn het verzekeraars die rechtstreeks contact hebben met hun klanten (dus niet via een tussenpersoon). In het geval van Ditzo en InShared gaat het om relatief jonge verzekeraars. Het zijn internetlabels van grote maatschappijen, respectievelijk ASR en Achmea (beide voorwaarden op taalniveau C1).

Lees meer wat je van Ditzo kan verwachten.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

Door


Door

Privacy