Vanavond, 11 juni, zijn in Amsterdam voor het eerst de Nederlandse Verzekeringsawards uitgereikt. De Gouden Schilden zijn uitgereikt aan bedrijven en personen binnen de verzekeringsbranche die excelleren in hun vakgebied.
Het Gouden Schild voor de beste Schadeservice ging naar Ditzo met de vernieuwende Haal & Breng Service, die zowel voor de eigen verzekerde als voor de tegenpartij bij autoschade wordt aangeboden. Daarnaast won Ditzo, met de Introductiecampagne, ook een Verzekeringsaward voor beste communicatiecampagne.
De initiatiefnemers van deze Awards, uitgever Kluwer en marketingbureau For All Finance, zijn er van overtuigd dat naast de winnaars vooral de consument winnaar van deze verkiezingen is.
Bij de uitreiking bleek heel duidelijk dat de 12 vakjury’s zich in afzonderlijke categorieën sterk heeft laten leiden door het belang van de consument.
Dat stemt Karin Sok, bij Kluwer verantwoordelijk voor de organisatie, zeer vrolijk: “vooraf hebben we aangegeven dat deze Awards bedoeld waren om de positieve ontwikkelingen in de verzekeringsbranche voor de consument meer voor het voetlicht te brengen. Als compliment voor de winnaars, maar zeker ook als stimulans voor de partijen die nu niet gewonnen hebben.