“Dit is een fantastische opsteker voor Ditzo en het team dat eraan heeft meegewerkt. Deze prijs laat zien dat wij op de goede weg zijn om onlogische zaken aan te pakken en de wereld een beetje beter te maken,” aldus marketing directeur Miriam Martinus van Ditzo.
De zorgmee-campagne van Ditzo was bedoeld om terug te gaan naar de kern van verzekeren. Het uitgangspunt van verzekeren is altijd geweest dat we samen geld in een pot stoppen om de ander te kunnen helpen wanneer dat nodig is. Maar dat zijn we soms alleen een beetje vergeten. De cruciale vraag luidt dus: zorgen we nog wel genoeg voor een ander? Zit er nog genoeg zorg in de zorg?
Als je de zorgverzekering van Ditzo afsloot van september 2014 tot en met december 2014, was het mogelijk om naast je eigen zorgverzekering ook voor een ander te zorgen door middel van een optionele bijdragen aan één van de negen zorginitiatieven.
Authentiek
De jury was lovend over de campagne: “Mensen konden zelf zorg doneren aan een van de projecten en elk bedrag werd door Ditzo verdubbeld. Discussie, journalistieke content, echte verhalen in woord en beeld, gevolgd door nog meer interactiviteit. Om het uitgangspunt van verzekeren, samen geld in een pot stoppen om anderen te kunnen helpen wanneer dat nodig is, op de kaart te zetten. Hiermee stapte Ditzo uit zijn veilige rol als verzekeraar, om ook zelf wezenlijk bij te dragen aan de zorg. In het digitale en sociale tijdperk waarin we nu leven en werk beoordelen, is Ditzo erin geslaagd om bij een mondige en kritische consument (en jury) te bewijzen dat ze het echt menen. Als er aan deze campagne maar iets had gezeten met de geur van 'content marketing' en namaak authenticiteit, had deze het niet gehaald. De inzenders verzekerden ons niettemin dat Ditzo zich blijvend zal opwerpen als hoeder van de zorg. Hetgeen goud rechtvaardigt.”