De Customer Centric DNA Awards zijn uniek in zijn soort,
omdat de jury bestaat uit consumenten. DVJ Insights deed uitgebreid onderzoek onder
consumenten naar de klantgerichtheid van bedrijven. In dit onderzoek kwam Ditzo
naar voren als de meest klantgerichte verzekeraar. Andere genomineerden in deze
categorie waren Centraal Beheer Achmea en Univé.
“Deze prijs wordt bepaald door de consument zelf, dus het is
extra bijzonder om de award te ontvangen. We willen vooral onze klanten heel
hartelijk bedanken. Wij zijn er erg blij mee en gaan uiteraard door om onze
klanten altijd op de eerste plaats te zetten,” aldus Miriam Martinus, directeur
marketing van Ditzo.
De Customer Centric DNA Awards zijn een initiatief van
BearingPoint en DVJ Insights en worden uitgereikt aan bedrijven die er het beste in
slagen om de klant centraal te zetten. In 2012 en 2013 mocht Ditzo deze prijs
ook in ontvangst nemen. In 2014 werd de prijs niet
uitgereikt.
Naast Ditzo nam Coolblue (online retail) en GreenChoice (energie) de prijs mee naar huis.