Klantenservice
We vragen je geboortedatum als extra controle.
Kies nu eerst een nieuw, zelf bedacht wachtwoord

Een wachtwoord dat je zelf kiest is veel makkelijker te onthouden

Zorg dat dit wachtwoord...
Tussen de 8 en 12 tekens lang is
Minstens 1 cijfer en 1 letter bevat
Niet de tekens `<>/"'&\ bevat

Esther de niet-robot

27 jul 2016

​Jahaa, als je denkt aan een supersnelle reactietijd op je vraag via chat, WhatsApp of Facebook, dan denken veel mensen meteen aan robots. Die dan net het verkeerde antwoord geven op je vraag en dan ook nog de hele tijd vragen of ze je goed geholpen hebben. “NEEHEE”, hoor ik mezelf dan wel eens tegen mijn laptop schreeuwen. “GA WEG, IK WIL EEN ECHT MENS”. Gelukkig hebben wij die echte mensen. En Esther is daar één van.

Door Christel

Miss engagement

Over Christel

​Lekker dynamisch

Esther werkt bij de klantenservice van Ditzo en beantwoordt binnen 2 uur vragen via WhatsApp, Facebook Messenger, Twitter en live-chat. Soms heeft ze met 1 klant wel via 3 verschillende kanalen contact. Dat houdt het lekker dynamisch. Klanten stellen bijvoorbeeld via live-chat een vraag over het afsluiten van een verzekering. Als het dan over schadevrije jaren gaat, want dat vinden veel klanten best ingewikkeld, dan kan Esther zo maar voorstellen om het gesprek via de telefoon verder te voeren. En als dan alles in orde is, maar de klant heeft daarna nog een korte vraag, dan kan dat weer via WhatsApp of Facebook Messenger. Als Esther in de tool die we voor klantcontact gebruiken, dezelfde persoon weer terug ziet, pakt zij die automatisch op. Heel persoonlijk dus!

Direct antwoord

Via WhatsApp hebben klanten vaak een hele concrete vraag en willen snel antwoord. Ook al reageren wij binnen 2 uur, klanten hebben niet altijd zin om dat te doen. Snappen we best. Om 21.00 uur op vrijdagavond hebben de meeste klanten wel leukere dingen te doen dan met hun verzekeraar te whatsappen. Maar Esther en haar collega’s doen niets liever en zijn er elke avond tot 22.00 uur ;-).

Voorbereid klantcontact

Vergeleken met vorig jaar vindt Esther het ´voorbereid klantcontact´ heel prettig. De eenvoudige vragen kunnen snel via social media en WhatsApp afgehandeld worden en op de complexere vragen kan ze zich goed voorbereiden voordat ze met de klant contact opneemt. Als we bijvoorbeeld volgens de klant een foutje hebben gemaakt, zoeken we dat eerst uit, herstellen het dan en bellen daarna de klant op. Dan is de klant direct geholpen. Iedereen blij!

Vrije tijd

In juni vorig jaar rondde Esther haar studie Small Business en Retail Management af. Kort daarvoor, in maart, begon ze bij de klantenservice van Ditzo. Als ze niet aan het appen of chatten is met klanten, staat ze graag in de keuken of kijkt ze naar haar 18 zwemdiploma’s aan de muur. En als ze echt even vrij is, gaat ze het liefst op stedentrip. Vooral Parijs is favoriet. Natuurlijk wel met een Ditzo Reisverzekering op zak :-).


Door Christel

Miss engagement

Over Christel
Privacy