Klantenservice
We vragen je geboortedatum als extra controle.
Kies nu eerst een nieuw, zelf bedacht wachtwoord

Een wachtwoord dat je zelf kiest is veel makkelijker te onthouden

Zorg dat dit wachtwoord...
Tussen de 8 en 12 tekens lang is
Minstens 1 cijfer en 1 letter bevat
Niet de tekens `<>/"'&\ bevat
whatsapp duimpjes van Ditzo

Hersengym met Kim: thumbs-up voor beoordeling met duimpjes

21 apr 2017

​Sinds kort heeft Netflix zijn sterrensysteem ingeruild voor de van Facebook bekende beoordeling met duimpjes. Vind je de film goed, dan geef je een duimpje omhoog. Is het toch niet helemaal jouw smaak, dan geef je een duimpje omlaag. Met je beoordeling berekent Netflix of andere films passen bij eerder kijkgedrag en kunnen ze een geschikt aanbod voor je samenstellen.

Door Kim

Performance analist klantenservice

Over Kim
Waarom is Netflix eigenlijk op de duimpjes overgestapt? Ten eerste om het simpeler te maken, het sterrensysteem werd niet altijd goed begrepen door Netflix-gebruikers. Ten tweede ziet Netflix nu duidelijker het verschil tussen wat klanten wel en niet leuk vinden. De duimpjes-beoordeling heeft maar twee keuzes: thumbs-up of thumbs-down.
 

De Ditzo-duim

Ditzo maakte de stap naar duimpjes al in maart 2016. Omdat ook wij op een simpele en duidelijke manier willen zien wat onze klanten goed vinden. Wij gebruiken de duimpjes om onze klanttevredenheid te meten.
 
Hoe dat werkt? Na alle vragen die je aan ons serviceteam stelt, krijg je na afloop een mail waarin je kunt aangeven of je tevreden bent met de oplossing en de service. Geef je ons een duimpje omhoog? Dan zijn we heel blij dat we je goed hebben geholpen. Geef je een duimpje omlaag? Dan komt de vraag terug bij ons serviceteam en gaan zij proberen om je alsnog tevreden te maken.
 
Het ‘A-team van Tim’ zet zich elke dag volledig in om iedereen goede service te geven. Soms kunnen we niet direct iets doen om iemand helemaal blij te maken, maar van alle feedback leren we hoe we beter kunnen worden in wat we doen. Je kunt bij je beoordeling ook een opmerking schrijven. Dus als je vindt dat we iets niet helemaal goed hebben aangepakt, leg ons dan vooral uit waarom!
 

Klanttevredenheid live op de website

We houden constant in de gaten wat de klanttevredenheid is om te weten of we goed bezig zijn met onze service. Ook jij kan zien hoe we ervoor staan! Je vindt de tevredenheid op de homepage van onze website. Het cijfer ververst om de 5 minuten.  De hoogste real-time tevredenheid ooit gemeten is 99%! En dat was half maart, nog niet eens zo lang geleden. Daar hebben we met z’n allen een lekker stuk taart op gegeten!
 
klanttevredenheid van Ditzo

 
Heb jij tips voor Ditzo om de klanttevredenheid hoog te houden? Deel het met ons via WhatsApp of Facebook. En ja, we zijn natuurlijk ook heel benieuwd naar je positieve ervaringen met ons! ;)

Door Kim

Performance analist klantenservice

Over Kim
Privacy