Klantenservice
We vragen je geboortedatum als extra controle.
Kies nu eerst een nieuw, zelf bedacht wachtwoord

Een wachtwoord dat je zelf kiest is veel makkelijker te onthouden

Zorg dat dit wachtwoord...
Tussen de 8 en 12 tekens lang is
Minstens 1 cijfer en 1 letter bevat
Niet de tekens `<>/"'&\ bevat
Marleen, de multitasker van Ditzo

Marleen, de multitasker van Ditzo

​Bij Ditzo werken we in kleine teams en doen we het liefst alles zelf én op onze eigen manier. Bel je ons dan hoor je bijvoorbeeld Marleen, een van de medewerkers van de klantenservice. Zo’n bandje inspreken doet ze er bij, want haar hoofdtaak is het beantwoorden van klantmails. Daarvoor moet Marleen echt multitasken, want zodra zij op haar computer inlogt, begint een stem tegen haar te praten en schieten haar vingers over een extra toetsenbordje. Marleen is blind en gebruikt spraak en braille bij haar werk.

Door

​Klantvragen
Als Marleen ’s ochtends haar pc opstart dan hoort ze bijvoorbeeld “Loket Schade, Postvak In, 71 berichten”. Dagelijks sorteert zij de mails op verschillende soorten vragen en verspreidt deze onder de diverse collega’s. We spreken eigenlijk niet van afdelingen, want we zitten allemaal heel dicht bij elkaar. De meeste vragen komen via het contactformulier van de website binnen. Vragen gaan over het aanpassen van gegevens, het melden van een schade, het opnieuw opvragen van een groene kaart, het opzeggen van een verzekering en wijzigingen in schadevrije jaren.

Schadevrije jaren
Wij berekenen de autopremie altijd op basis van het aantal schadevrije jaren dat onze klanten opgeven. Om dat aantal te controleren hebben we een automatisch proces gemaakt waarin we het opgegeven aantal controleren in het centrale systeem waarin bijna alle verzekeraars de schadevrije jaren opslaan. Maar soms gaat dat niet goed, omdat bijvoorbeeld een klant onder een iets andere naam of een ander adres in het systeem staat. En wordt de klant niet “gevonden” dan worden de schadevrije jaren automatisch op “0” gezet en wordt ook de premie daar op aangepast. Dat is natuurlijk heel vervelend, omdat de klant dan ineens meer premie moet betalen.

Zorgvuldigheid
Als een klant het idee heeft dat er iets niet goed is gegaan, stuurt hij een mail naar ons met de vraag hoe dat kan. Omdat dit soort problemen niet zo goed per mail uitgelegd kunnen worden, belt Marleen de klant meestal op en legt dan uit hoe het komt en stelt vervolgens alles in het werk om het in orde te maken. Daarvoor gaat ze voor de klanten door het vuur. Laatst kreeg ze een mailtje van een tevreden klant met de melding “Heel erg bedankt voor de afhandeling en de zorgvuldigheid!”.

Running Blind
Overdag wordt Marleen bijgestaan door haar hulphond Jestee. Jestee begeleidt Marleen van huis naar kantoor en ’s avonds weer terug. Op de werkvloer loopt Marleen meestal aan de arm van haar collega’s of met haar stok. In haar vrije tijd doet Marleen aan hardlopen op een hardloopbaan en soms ook in het park. Dit doet ze samen met een buddy van “Running Blind” waarbij ze dan alleen met een touwtje met hem verbonden is. Marleen kan dit allemaal alleen doen doordat ze een blind vertrouwen heeft in haar hond, collega’s en buddy. En datzelfde vertrouwen hebben wij in Marleen. Want Marleen is niet alleen de stem van Ditzo, zij is ook ons meest kritisch oog. Als er ergens een typefout in een mail of op de website staat, dan is het altijd Marleen die de fout er uit weet te halen.

Heb je een vraag aan Marleen? Stel hem via Twitter of Facebook!

Bekijk ook de video met Marleen op Facebook.


Door

Privacy