Het lijkt er op dat je een ad blocker hebt. Je kunt daardoor niet kiezen welke cookies wij plaatsen. Daarom plaatsen wij alleen de functionele cookies.
Onder fysiotherapie vallen verschillende soorten behandelingen. Via deze pagina vind je de vergoedingen per behandeling en meer informatie over het kiezen van de juiste fysiotherapeut.
Vergoedingen per behandeling
Weet je niet welke behandeling je nodig hebt? Overleg dan met je fysiotherapeut.
Fysiotherapie bij tijdelijke of chronische klachten
Het is goed om van te voren te weten dat wij met sommige zorgverleners wel een contract hebben, en met sommige niet. In de onderstaande tabel zie je de belangrijkste verschillen tussen wel- en niet gecontracteerde zorgverleners.
Zorgverleners met contract
De kosten worden volledig vergoed volgens je polisvoorwaarden
We hebben afspraken gemaakt over de kwaliteit van zorg
De zorgverlener declareert de kosten voor jou direct bij ons
Zorgverleners zonder contract
Je betaalt bij de sommige basisverzekeringen zelf een gedeelte van de rekening. Lees meer over maximale vergoedingen.
Je schiet de kosten voor en declareert achteraf zelf
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je niet het (hele) bedrag van je declaratie vergoed hebt gekregen. In je declaratieoverzicht vind je altijd de reden waarom je declaratie niet volledig is vergoed of is afgewezen.
In onderstaand overzicht vind je wat meestal de reden voor afwijzing is. Je ziet per reden een uitleg en leest wat je kunt doen.
Soms komt het voor dat je kosten declareert waar je niet voor verzekerd bent, of dat je jouw maximale vergoedingen al hebt opgemaakt. Bij vergoedingen check je per soort zorg hoeveel vergoeding je krijgt met jouw pakket.
Ga je naar de fysiotherapeut en wil je weten hoeveel behandelingen je nog over hebt? Bekijk je fysiotherapie-verbruik in onze app.
Over zorg die wordt vergoed vanuit de basisverzekering betaal je eigen risico. Gebruik je fysiotherapie omdat je een chronische of specifieke aandoening hebt? Dan wordt die zorg vanuit de basisverzekering betaalt en betaal je eigen risico. Lees meer over het eigen risico.
Soms gebeurt het dat een declaratie wordt afgewezen nadat de fysiotherapeut voor je heeft gedeclareerd. Dingen die soms fout gaan zijn het gebruik van onjuiste diagnosecodes, ontbrekende informatie of is er gedeclareerd voor een moment waarop je niet verzekerd was. We adviseren je contact op te nemen met je fysiotherapeut.
Bij bepaalde zorgverzekeringen van a.s.r. gelden er maximale vergoedingen als je naar een zorgverlener gaat waar wij geen contract mee hebben. Dat betekent dat je zelf mogelijk een gedeelte van de kosten betaalt. Op onze pagina over maximale vergoedingen bekijk je of dit geldt voor de verzekering die jij hebt.
Benieuwd hoeveel fysiotherapiebehandelingen je dit jaar gehad hebt en voor hoeveel je nog een vergoeding vanuit je aanvullende verzekering krijgt? Bekijk het verbruik van je fysiobehandelingen via onderstaande knop.
Heb je nog geen aanvullende verzekering, maar wil je deze wel afsluiten? Dit regel je gemakkelijk via je Zorg app. Sluit je de aanvullende verzekering na 31 januari af? Dan gaat je verzekering in per 1 januari van het volgende kalenderjaar.
Heb je een vraag of hulp nodig? Neem contact met ons op via één van onze contactmogelijkheden. Wij helpen je graag verder.
Vergoeding zoeken
Zorgkosten declareren
Zorgverlener zoeken
Machtiging aanvragen
Wachtlijstbemiddeling
Kind meeverzekeren
Alles over betalen
Betalingsregeling
Eigen risico
Eigen bijdrage
Maximale vergoedingen
Fysiotherapie
Zwangerschap
Mondzorg
GGZ
Meer zorg
a.s.r. Zorg App
Zorgpas
English information
Buitenland
Polisvoorwaarden en documenten
vroeger Ditzo
vroeger Ditzo
Fysiotherapie vanaf 18 jaar
{
"dialog": {
"homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900",
"urlChat" : "/api/dialog/Chat/",
"urlCM": "/api/dialog/Conversation/",
"urlCMReporting": "",
"tokenApiEndPoint": "/api/token/get",
"feedbackDelay": 2000,
"feedbackDelayExtended": 60000,
"greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemiddag, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ],
"regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$",
"readMore": "Lees meer",
"initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden",
"inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag",
"buttonText": "versturen",
"agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.",
"startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker",
"subjectPrefix": "conversatiestarter",
"chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":true,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":true,"SCH_Pac_C_ASRNL":true,"SCH_Pdb_C_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ARD_C_DB":true,"ARD_C_KLANTADVIES":true},
"occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft",
"promptTitle": "Chat sluiten?",
"promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?",
"Yes": "Ja",
"No": "Nee",
"chatAvailable": "Chat met ons",
"chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet",
"chatOff": "De chat is nu gesloten",
"subjects": [
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg",
"title": "Product afsluiten",
"chatMessage": "Product afsluiten",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg",
"title": "Schade melden",
"chatMessage": "Schade melden",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg",
"title": "Gegevens wijzigen",
"chatMessage": "Gegevens wijzigen",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg",
"title": "Fondsen en koersen",
"chatMessage": "Fondsen en koersen",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg",
"title": "Contact opnemen",
"chatMessage": "Contact opnemen",
"variantA": true,
"variantB": true
}
]
}
}
{
"dialogErrorModals": {
"firstModal": {
"message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.",
"primaryBtn": {
"text": "Vernieuwen"
}
},
"secondModal": {
"message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.",
"primaryBtn": {
"text": "Naar contactformulier",
"href": "/contact"
},
"secondaryBtn": {
"text": "Melding sluiten"
}
}
}
}