Klantenservice
We vragen je geboortedatum als extra controle.
Kies nu eerst een nieuw, zelf bedacht wachtwoord

Een wachtwoord dat je zelf kiest is veel makkelijker te onthouden

Zorg dat dit wachtwoord...
Tussen de 8 en 12 tekens lang is
Minstens 1 cijfer en 1 letter bevat
Niet de tekens `<>/"'&\ bevat

​Waar letten we op bij het afsluiten van onze verzekeringen?​

​In de meeste gevallen worden klanten bij het afsluiten van een verzekering direct geaccepteerd. Toch kan het zijn dat het niet meteen lukt. Voordat een aanvraag definitief akkoord is, stellen we namelijk nog een paar vragen om het risico te bepalen en een extra check op de premieberekening te doen. Deze regeltjes zijn helaas nodig omdat we merkten dat mensen misbruik maakten van ons goede vertrouwen. Met als gevolg dat we de premie voor onze andere klanten moesten verhogen.

​Waar kijken we naar voordat we klanten definitief accepteren?

1. Strafrechtelijk verleden

Klanten die de afgelopen 8 jaar in aanraking zijn geweest met politie of justitie (bijvoorbeeld omdat ze betrokken waren bij valsheid in geschriften of een poging daartoe), of waren betrokken bij verzekeringsfraude of opzettelijke misleiding van een financiële instelling, verzekeren wij niet.

2. Betalingsverleden/betaalgedrag

We willen weten of klanten de afgelopen 5 jaar failliet zijn verklaard, in een schuldsanering betrokken zijn geweest of dat een deurwaarder beslag heeft gelegd op inkomsten of bezittingen. Dat doen we omdat we graag willen weten of onze klanten hun maandelijkse of jaarlijkse premie wel kunnen voldoen. Als je geen premie betaalt, ben je namelijk ook niet verzekerd.

3. Schadeverleden

Als er echt iets is, zijn we er voor onze klanten, maar we vinden niet dat klanten oneindig veel schades kunnen melden. Er zijn voorbeelden van (ex-)klanten die ons 1 keer per maand bellen met een schade of ieder jaar hun zonnebril claimen. Als klanten dit in het verleden al vaak bij een andere verzekeraar hebben gedaan, dan vinden we dat een risico om ze te accepteren. We willen niet dat al onze klanten moeten lijden onder degenen die er een potje van maken. Alleen zo kunnen we onze premies acceptabel houden.

4. Rijontzegging (alleen voor de autoverzekering)

Als een potentiëel autoklant een rijontzegging heeft gehad, bijvoorbeeld omdat hij of zij met teveel alcohol op heeft gereden, verzekeren wij hem niet.

Zaken die we sowieso niet verzekeren

Specifiek voor onze autoverzekering geldt dat we hele dure auto’s of snelle auto's niet altijd accepteren. Hetzelfde geldt voor oldtimers en dure auto's die niet voldoen aan bepaalde alarmeisen. Ook accepteren we geen klanten met negatieve schadevrije jaren. We kijken ook naar de leeftijd van de potentiële autoklant. Bij het afsluiten van een autoverzekering mag je niet ouder zijn dan 80 jaar.

Voor onze inboedelverzekering geldt dat we een inboedel voor een recreatiewoning, (voormalige) boerderij, (sta)caravan, woonboot, woonwagen, studentenkamer of monument niet verzekeren. Voor onze woonhuisverzekering geldt dit voor een appartement, recreatiewoning, (voormalige) boerderij, (sta)caravan, woonboot, woonwagen, studentenkamer, monument of bedrijfspand. Ook accepteren we geen woonhuis met een rieten dak.

Afsluiten

Bij het af- en bijsluiten van een Ditzo verzekering kijken we onder andere naar bovenstaande punten. Dit doen wij aan de hand van het online aanvraagformulier en andere gegevens die wij kunnen vinden. Iedereen die voldoet aan onze voorwaarden, accepteren we je direct. Binnen enkele minuten na afsluiten ontvangt de nieuwe klant zijn inloggegevens voor Mijn Ditzo, de persoonlijke mijn omgeving, waar hij zijn verzekeringsdocumenten, zoals polisblad en eventueel Groene Kaart kan lezen en downloaden. Verzwijgt iemand bewust dingen bij het afsluiten, dan pleegt hij fraude en dat is strafbaar. Als dit uitkomt, wordt het nog moeilijker een verzekering bij ons, maar ook bij een andere verzekeraar, af te sluiten.

Toetsing

Voor de toetsing maken wij gebruik van diverse bronnen. We kijken naar de informatie die klanten zelf aan ons geven, onze eigen acceptatieregels en de informatie die bij Stichting CIS is vastgelegd. Wist je dat alle schademeldingen bij Stichting CIS worden gemeld? Bekijk ook onze privacyverklaring.


 

Kom je er toch niet uit? Bepaal zelf hoe je contact met ons opneemt.

Stel je vraag via chat

Live chat is nu helaas niet beschikbaar.

Live chat

Beschikbaar op werkdagen
09.00 - 17.30 uur
Direct antwoord

Direct antwoord

Wil je direct contact met een Ditzo-collega, gebruik dan chat. De chat is buiten kantoortijden niet beschikbaar, gebruik dan de sociale kanalen om je vraag te stellen.

Stel je vraag via chat

Live chat is nu helaas niet beschikbaar.

Live chat

Beschikbaar op werkdagen
08.30 - 17.30 {{newTimeWindowCareChat}} uur
Direct antwoord
{{specialEventCareChat}}

Direct antwoord

Wil je direct contact met een Ditzo-collega, gebruik dan chat. Als er even geen medewerker beschikbaar is, dan kan je ook je vraag stellen via social media (Whatsapp, Facebook of Messenger).

Stel je vraag per telefoon

Direct antwoord

Wil je direct contact met een Ditzo-collega, neem dan direct contact op per telefoon. Buiten kantoortijden kan er niet gebeld worden, gebruik dan de sociale kanalen om je vraag te stellen.

Stel je vraag per telefoon

 
24 uur per dag
Beschikbaar op werkdagen
08.30 - 17.30 uur
Direct antwoord

Direct antwoord

Noodhulp: Heb je een reisverzekering en acute hulp nodig in het buitenland of een schade aan je auto en kun je niet verder rijden, bel direct met de Ditzo Alarmcentrale: 030 699 07 08, 24 uur per dag, 7 dagen per week.
Pechhulp: Heb je pech en heb je de extra dekking Pechhulp afgesloten, bel direct met de Ditzo Alarmcentrale: 030 699 07 08, 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Stel je vraag per telefoon

Direct antwoord

Wil je direct een vraag stellen over een betaling, neem dan direct contact op per telefoon. Buiten kantoortijden kan er niet gebeld worden, gebruik dan de sociale kanalen om je vraag te stellen.

Regel het snel en gemakkelijk zelf

Mijn omgeving

Via de app

Alles direct, 24/7 online geregeld

Direct antwoord

Gebruik je zorgverzekering online! Bekijk bijvoorbeeld de stand van je eigen risico, check je betalingen, declareer een zorgnota of wijzig je gegevens

Heb je de Ditzo Zorg App nog niet?
Download ‘m snel via:

Stel je vraag per telefoon

ma t/m do: 08.00 - 20.00 uur
vrijdag: 08.00 - 17.30 uur
Direct antwoord

Direct antwoord

Bekijk je meest recente polisblad in Mijn Ditzo om te kijken of je via ARAG of DAS verzekerd bent. Staat er ARAG bij de kopjes dekking of polisvoorwaarden, neem dan contact op met ARAG. Staat er niks vermeld bij deze kopjes, neem dan contact op met DAS.

Stel je vraag via Facebook Messenger

ma t/m vr: 08.30 - 21.00 uur
zaterdag: 09.00 - 17.00 uur
Antwoord binnen 2 uur
{{specialEventCareSocial}}

Antwoord via Facebook Messenger

Je stelt eenvoudig je vraag via Facebook Messenger. We antwoorden je binnen 2 uur, maar meestal sneller.

Stel je vraag via social media

Stuur met je bericht alvast je postcode, huisnummer en geboortedatum mee ter verificatie, dank!
ma t/m vrij: 08.30 - 21.00 uur
zaterdag: 09.00 - 17.00 uur
Antwoord binnen 2 uur
Antwoord binnen 2 uur
{{specialEventCareSocial}}

Antwoord via social media

Je stelt eenvoudig je vraag via WhatsappBericht achterlaten, Facebook of Messenger. We antwoorden je binnen 2 uur, maar meestal sneller.

WhatsApp

Hoe werkt het?

  1. Open WhatsApp op je mobiele telefoon of computer
  2. Download onze contactgegevens en voeg het toe aan je contactenlijst. Of voeg ons WhatsApp servicenummer toe: +316 - 516 777 01
  3. Stel je vraag via WhatsApp en we reageren binnen 2 uur.

Stel je vraag via social media

WhatsApp

 

Bericht

ma t/m vr: 08.30 - 21:00 uur
zaterdag: 09.00 - 17:00 uur
Antwoord binnen 2 uur
{{specialEventCareSocial}}

Antwoord via social media

Je stelt eenvoudig je vraag via Whatsapp. We antwoorden je binnen 2 uur, maar meestal sneller.

WhatsApp

Hoe werkt het?

  1. Open WhatsApp op je mobiele telefoon of computer
  2. Download onze contactgegevens en voeg het toe aan je contactenlijst. Of voeg ons WhatsApp servicenummer toe: +316 - 516 777 01
  3. Stel je vraag via WhatsApp en we reageren binnen 2 uur.

Stel je vraag per telefoon

Direct antwoord

Wil je direct contact met een Ditzo-collega, neem dan direct contact op per telefoon. Buiten kantoortijden kan er niet gebeld worden, gebruik dan de sociale kanalen om je vraag te stellen.

Laat ons je terugbellen

Voor vragen over je zorgverzekering kun je helaas geen terugbelverzoek inplannen. Bel met 030 – 699 7930.

Bel mij terug

Beschikbaar op werkdagen
09.00 - 17.00 uur
Plan zelf je afspraak

We bellen je terug

Wil je graag iemand persoonlijk spreken, plan dan een terugbelafspraak in op een moment dat het jou het beste uitkomt en er een Ditzo-collega beschikbaar is.

Plan je terugbelverzoek

Wanneer wil je teruggebeld worden?

{{dayName(date.datum)}}
{{dayNumber(date.datum)}}
{{month(date.datum)}}
{{timeSlot(slot.tijd)}}

Plan je terugbel verzoek

Om je goed te helpen hebben we enkele gegevens van je nodig


{{ServiceErrorMsg}}
Selecteer je aanhef.
Vul je voornaam in.
Vul je achternaam in.
Vul je telefoonnummer in.
Vul je e-mailadres in.
Vul alsjeblieft een geldige beschrijving in. Alleen letters, cijfers en de tekens: ,()_=;:"/!?@+$€%*'`‘’.- zijn toegestaan.

Je afspraak is bevestigd

Wil je deze afspraak annuleren?

{{$root.selectedDateFormated}}
Tussen {{$root.selectedSlotFormated}} uur
{{$root.customer.phoneNumber}}
{{$root.customer.description}}
Ik wil graag mijn afspraak annuleren Annuleer

Je afspraak is geannuleerd

​​​