Klantenservice
We vragen je geboortedatum als extra controle.
Kies nu eerst een nieuw, zelf bedacht wachtwoord

Een wachtwoord dat je zelf kiest is veel makkelijker te onthouden

Zorg dat dit wachtwoord...
Tussen de 8 en 12 tekens lang is
Minstens 1 cijfer en 1 letter bevat
Niet de tekens `<>/"'&\ bevat

​Klanttevredenheid Ditzo Zorgverzekering

Jaarlijks doen we onderzoek naar de klanttevredenheid van onze zorgverzekering. We vragen klanten wat ze van de verzekering en onze service vinden. We stellen vragen over onze voorwaarden, vergoedingen en bijvoorbeeld de snelheid rond het afhandelen van declaraties.

In september 2017 hebben we onze klanten weer gevraagd om mee te doen met het onderzoek. Veel klanten hebben hier gehoor aan gegeven, namelijk 3198 klanten. Hier zijn we natuurlijk erg blij mee en bedankt voor jullie mening! We vroegen onder andere om ons een rapportcijfer te geven en we hebben gemiddeld een 7,7 gekregen, net als in 2016.

  • Bijna twee derde van de klanten voelt zich correct en klantvriendelijk behandeld
  • Ruim 70% is tevreden over het laatste contact met Ditzo en vond het antwoord duidelijk
  • Een ruime meerderheid van de klanten is tevreden over het declaratieproces, met name over het feit dat het indienen van de rekening weinig moeite kost

Wil je nog meer weten over het onderzoek? Klik dan hier.

Naast feedback via het klanttevredenheidsonderzoek vragen we ook doorlopend feedback na telefoongesprekken en via online kanalen zoals chat, Facebook en WhatsApp. We hebben hiervoor een speciaal team samengesteld dat doorlopend reacties verzamelt en verbeterpunten doorvoert. Verder geven we in de meeste e-mails de klant de mogelijkheid om direct te laten weten of de tekst duidelijk en begrijpelijk was via een positief of negatief duimpje. Zo kunnen we doorlopend en snel onze communicatie verbeteren.  

Wat verbeteren we n.a.v de feedback van onze klanten?

Declareren

Het merendeel van de klanten is tevreden over het proces van declareren. Klanten geven met name aan dat het indienen van de rekening weinig moeite kost en dat ze het geld snel ontvangen. Klanten geven echter ook suggesties voor verbeteringen. Naast dit klantonderzoek, is Ditzo ook bezig met een klantreis naar het proces van declareren. Hierbij bekijken we samen met klanten het totale proces van declareren en wat hierbij de ervaringen en behoeften zijn. Op basis van de input kijken we nu waar we de grootste verbeteringen in aan kunnen brengen. Halverwege 2018 verwachten we de eerste verbeteringen afgerond te hebben.

Service

Onze klanten kunnen op verschillende manieren contact met ons opnemen, bijvoorbeeld via WhatsApp of telefoon. Op basis van de vraag, word je naar de verschillende contactmogelijkheden geleid. Op deze manier garanderen we dat je als klant de beste hulp krijgt en het snelste geholpen wordt. In het onderzoek zien we dat deze contactmogelijkheden verschillend gewaardeerd worden. Daarom is er een team samengesteld dat opnieuw gaat analyseren welke contactmogelijkheden het beste passen bij (vragen van) klanten. Op basis hiervan willen wij uiterlijk maart 2018 onze contactstrategie verbeteren en daarmee ook onze service.

Bekijk de volledige rapportage 2017

Bekijk de volledige rapportage 2016