Klantenservice
We vragen je geboortedatum als extra controle.
Kies nu eerst een nieuw, zelf bedacht wachtwoord

Een wachtwoord dat je zelf kiest is veel makkelijker te onthouden

Zorg dat dit wachtwoord...
Tussen de 8 en 12 tekens lang is
Minstens 1 cijfer en 1 letter bevat
Niet de tekens `<>/"'&\ bevat
Heb je hulp nodig bij het afsluiten van je verzekering?
Chat met ons

​'Een apotheker zou er voor de klant moeten zijn, niet andersom'

​​

Als Ditzo willen we onze klanten zo goed mogelijk ondersteunen. Bij klanten die medicijnen gebruiken, is het goed innemen van medicijnen erg belangrijk. Wij spraken met Pit Janssen en Leon Doorduyn, apothekers ​​van MedApp over het belang van het persoonlijk contact tussen apotheek en klant.

Wie zijn jullie?

Pit Janssen

Woont in Utrecht, is apotheker en mede-oprichter van MedApp

Leon Doorduyn

Woont in Utrecht en is apotheker bij MedApp.

​​Pit, waarom zijn jullie dit bedrijf gestart?

Pit: Ik was zelf werkzaam in een apotheek. We probeerden klanten zo goed mogelijk te helpen, maar aan de balie lukte dat vaak niet echt. Ik miste het gevoel om mensen écht te ondersteunen rondom hun medicijnen en er ook voor ze te zijn als de apotheek om 17.00 haar deuren sloot. Ik ben daarom samen met een jeugdvriend (die een informatica-achtergrond heeft) MedApp begonnen.

We hebben een gebruiksvriendelijke app ontwikkeld voor medicijngebruikers, waarmee je wekkers instelt om je medicijnen in te nemen. Zo vergeet je nooit meer je medicijnen. Daarnaast zijn we een online apotheek gestart om alles rondom medicijnen te kunnen regelen.

MedApp is een online apotheek, werkt dat wel?

Leon: Ja juist wel. Veel apotheken zijn puur gericht op de medicatie. Er werken deskundige mensen, maar alleen met een farmaceutische achtergrond. Een online apotheek krijgt al snel een stempel. Wij zien dat onze basis als ICT-bedrijf ervoor zorgt dat de mensen met een farmaceutische achtergrond echt bezig kunnen zijn voor de klant. Daardoor zijn we juist erg dichtbij.

Pit: Door onze unieke combinatie kunnen we verder gaan dan alleen medicijnen uitgeven. We helpen de klant echt, via een persoonlijke benadering. We kunnen meerdere mensen tegelijk de informatie geven die ze nodig hebben. Juist omdat we een online apotheek zijn.

Hoe werkt dat dan, die persoonlijke benadering?

Leon: Mensen hoeven bij ons niet langs te komen en in de rij te staan. We bellen klanten op geschikte momenten of mailen met ze. Zo kunnen we service op maat leveren.

Pit: Voor mij is de persoonlijke benadering ook: ‘een stap verder gaan als dat nodig is’. We geven klanten extra informatie rondom hun medicijnen (zoals merkwisselingen, aandoeningspecifieke informatie etc.). Ook helpen we ze om de medicatietrouw te verhogen. Als je veel geneesmiddelen per dag inneemt, is het heel lastig om het overzicht te houden. Wij helpen een handje en spelen daar vanuit de apotheek ook echt op in.

Leon: We krijgen hier gelukkig ook heel veel fijne reacties op. Mensen die in zak en as zaten, maar daarna opgelucht hun medicijnen in ontvangst konden nemen. Daar doe je het voor. En zo zou het ook moeten zijn: Een apotheker zou er voor de klant moeten zijn, niet andersom.

Hoe werken jullie samen met Ditzo?

Leon: Als mensen hun medicijnen minder goed innemen, heeft dat niet alleen gevolgen voor jezelf. Het kan natuurlijk gevolgen hebben voor jouw gezondheid, maar het zorgt ook voor extra kosten. Je moet misschien extra naar de huisarts, of zelfs naar het ziekenhuis. Maar ook de verspilling van medicijnen kost heel veel geld. Wij willen de maatschappij deze kosten besparen. Door in te zetten op goed medicijngebruik en patiënten meer zelf de regie te geven over hun medicatie, hopen we onnodige kosten in de zorg terug te dringen.

Pit: Ditzo is een partij waarmee je echt direct kunt schakelen. Zij willen ook mensen met medicijnen zo goed mogelijk ondersteunen en durven daarvoor een stap extra te zetten. Zo werken we samen aan therapietrouwe klanten, die dus zo goed mogelijk hun medicijnen innemen. Dit is win-win-win-situatie. Het is beter voor de klanten zelf, maar de arts én verzekeraar worden hier ook blij van.

Leon: En de klant? Die hoeft zich alleen te richten op het innemen van de medicijnen.

Pit: En die houdt zo meer tijd over voor de dingen die er echt toe doen.

Wil je zelf ook je leven met medicijnen makkelijker maken? Probeer MedApp vrijblijvend uit. Download de app, of schrijf je direct in bij de MedApp apotheek.​ Zij nemen contact met je op om je vragen te beantwoorden en je te helpen om alles rondom je medicijnen te regelen.​