Ga naar de hoofdinhoud

Het kan gebeuren dat er niet genoeg geld op je rekening staat. Of dat je een ander rekeningnummer hebt gekregen. Het lukt ons dan niet om je premie af te schrijven. Het kan ook zijn dat je vergeet om je premie over te maken. Misschien kun je de rekening niet betalen, omdat je het financieel moeilijk hebt. In al deze gevallen krijg je een betalingsachterstand. Wij helpen je graag met het vinden van een oplossing.

Meteen zelf regelen
Informatie en hulp bij je achterstand met betalen

Als je een keer een rekening hebt gemist kan je je openstaande rekeningen makkelijk en veilig betalen via je a.s.r. account of via de Zorg app.  

Stap 1
Log in op je a.s.r. account of in de app via de onderstaande link en bekijk je betaaloverzicht.

Stap 2
Betaal openstaande rekeningen snel en veilig via iDEAL. 

Bekijk je betaaloverzicht van Ik kies zelf van a.s.r. of je betaaloverzicht van je a.s.r. verzekering.

Zelf overmaken
Je kan het bedrag ook handmatig overmaken. Maak het bedrag over naar het rekeningnummer dat hoort bij jouw zorgverzekering. Vermeld hierbij het betalingskenmerk. Dit betalingskenmerk vind je ook terug via de herinneringsbrief die je van ons ontvangen hebt.  

Zorgverzekering Ik kies zelf van a.s.r. (vroeger Ditzo)
NL64 ABNA 0240 5240 45 ten name van ASR IKZ ZORG

Zorgverzekering van a.s.r
NL32 ABNA 0243 5241 10 ten name van ASR Zorgverzekering NV

Je kan je achterstand op je betaling op verschillende manieren oplossen. Zo kun je bij ons een regeling aanvragen en je achterstand op je betaling in termijnen betalen. Deze vraag je aan in je a.s.r. account via de knop ‘Betalingsregeling aanvragen’.  

Bekijk je naar je account van Ik kies zelf van a.s.r. of je naar je account van je a.s.r. verzekering.

Ook zijn er andere instanties die je hulp kunnen bieden. Vraag bijvoorbeeld zorgtoeslag aan, of kijk wat de gemeente voor jou kan betekenen.  

Kom je er zelf niet uit? We denken graag met je mee. Neem contact op met een van onze professionele klantenadviseurs en we zoeken samen met jou naar een oplossing.  

Je kan je betalingsachterstand zelf betalen via je a.s.r. account of handmatig overmaken. Lukt het niet je achterstand te betalen? Dan kan je een regeling aanvragen via je a.s.r. account. 

Vraag een betalingsregeling aan voor je ik kies zelf van a.s.r. verzekering of je a.s.r. verzekering.

Kom je er zelf niet uit? Wij helpen je graag met het zoeken naar de juiste oplossing voor jou. Neem contact met ons op

  • Als de betaaltermijn is verlopen, sturen wij je eerst twee herinneringen om te betalen. Als je dan op tijd de openstaande rekening betaalt, brengen we geen extra kosten in rekening.
  • Is de rekening die nog openstaat na twee herinneringen nog niet betaald? Dan betaal je je openstaande schuld aan een deurwaarder. Vanuit de deurwaarder wordt een 14-dagenbrief verstuurd. Deze komt zonder verdere kosten. 
  • Is de openstaande rekening binnen 14 dagen na datum van de brief van de deurwaarder nog niet betaald? Dan sturen we je een waarschuwing. Hier komen dan ook nog incassokosten bij van minimaal € 48,40. 

Als je 6 maanden je premie niet betaalt, melden wij je aan bij de Regeling wanbetalers van de overheid. Vanaf dat moment brengt het CAK de premie bij je in rekening, verhoogd met een extra boete. Je verzekering loopt bij ons door, maar door de boete betaal je een veel hogere premie aan het CAK. Heb je alle premies en boetes betaald? Dan word je weer afgemeld bij het CAK. Ga voor meer informatie over Regeling wanbetalers naar de website van het CAK.  

Neem contact met ons op

Loop je achter met betalen? Of denk je binnenkort niet meer te kunnen betalen? Neem dan contact met ons op. Samen zoeken we een oplossing. Let op: heb je verschillende producten van a.s.r.? Neem dan contact op voor elk product.

Extra hulp bij achterstanden op je betalingen

Het kan lastig zijn om een probleem met betalen op te lossen. Gelukkig hoef je dit niet alleen te doen. Er zijn organisaties of andere mensen die je hierbij kunnen helpen.

Een scheiding, pensioen, ziekte of werkloosheid: op elk moment in je leven kan je moeite krijgen om je rekeningen te betalen. Wil je meer grip krijgen op je geld? Geldfit is gratis en anoniem. Je krijgt tips, tools en informatie een overzicht van hulp bij jou in de buurt. Ga naar geldfit.nl en ontdek wat je kan doen.

Zorgtoeslag is steun van de belastingdienst om mensen met een lager inkomen te helpen bij het betalen van hun zorgverzekering. Ben je een bewindvoerder, curator of budgetbeheerder en wil je contact met ons opnemen uit naam van een cliënt?
Achterstand op je schadeverzekering Achterstand op je uitvaartverzekering Achterstand op je AOV Achterstand op je levensverzekering Achterstand op vastgoed/huur Productoverzicht bekijken Betalingsregeling aanvragen Checken of je recht hebt op zorgtoeslag Hulp van de gemeente Alles over betalen Eigen risico Eigen bijdrage English information a.s.r. Zorg app
vroeger Ditzo vroeger Ditzo
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemiddag, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":true,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":true,"SCH_Pac_C_ASRNL":true,"SCH_Pdb_C_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ARD_C_DB":true,"ARD_C_KLANTADVIES":true}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }