Het lijkt er op dat je een ad blocker hebt. Je kunt daardoor niet kiezen welke cookies wij plaatsen. Daarom plaatsen wij alleen de functionele cookies.
De fysiotherapeut kan je helpen bij het voorkomen, verhelpen en verminderen van je lichamelijke klachten. Zo kun je weer optimaal bewegen. Als je fysiotherapie gebruikt of gaat gebruiken kunnen we ons voorstellen dat je vragen hebt over de behandeling en jouw zorgverzekering. Op deze pagina vind je informatie over waar je start, de vergoedingen en zorgverleners.
Waar start je?
Gratis thuisfysio app
De thuisfysio app van a.s.r. is een app die je kunt zien als een online fysiotherapeut. Met een snelle check breng je eenvoudig je klachten in kaart. De app kijkt vervolgens of je zelf aan de slag kan met een persoonlijk oefenprogramma of een online consult met één van de fysiotherapeuten van FysioExpert in kan plannen.
Heb je een aandoening, klacht of blessure waarvoor je meer hulp nodig hebt en fysiek naar de fysiotherapeut moet? Soms heb je een verwijsbrief nodig en soms niet. Je komt erachter of je wel of geen verwijsbrief nodig hebt door te kijken bij de vergoedingen.
Wat wordt er vergoed?
Onder fysiotherapie vallen verschillende behandelingen. Het ligt aan de verzekering die je bij ons hebt wat er wordt vergoed. Via onderstaande knoppen bekijk je de vergoedingen per behandeling en verzekering. Je ziet ook gelijk wat de voorwaarden zijn en of je voor behandelingen bijvoorbeeld een verwijsbrief nodig hebt.
Met of zonder verwijzing kun je beginnen met zoeken naar een fysiotherapeut. Het is goed om van te voren te weten dat wij met sommige zorgverleners wel een contract hebben, en met sommige niet. In de onderstaande tabel zie je de belangrijkste verschillen tussen wel- en niet gecontracteerde zorgverleners.
Zorgverleners met contract
De kosten worden volledig vergoed, je betaalt alleen je eigen risico
We hebben afspraken gemaakt over de kwaliteit van zorg
De zorgverlener declareert de kosten voor jou direct bij ons
Zorgverleners zonder contract
Je betaalt bij de meeste verzekeringen zelf een deel van de kosten, naast je eigen risico*
Je schiet de kosten voor en declareert achteraf zelf
Soms moet je vooraf toestemming bij ons aanvragen
*Bekijk onder 'Wat wordt er vergoed?' of dit geldt voor jouw verzekering In de Zorgzoeker kun je zoeken naar zorgverleners in je buurt en zie je gelijk met welke zorgverleners wij wel of geen contract hebben.
Benieuwd hoeveel fysiotherapiebehandelingen je dit jaar gehad hebt en voor hoeveel je nog een vergoeding vanuit je aanvullende verzekering krijgt? Bekijk het verbruik van je fysiobehandelingen via onderstaande knop.
Heb je nog geen aanvullende verzekering, maar wil je deze wel afsluiten? Dit regel je gemakkelijk via je a.s.r. account of de Zorg app. Sluit je de aanvullende verzekering na 31 januari af? Dan gaat je verzekering in per 1 januari van het volgende kalenderjaar.
Heb je een vraag of hulp nodig? Neem contact met ons op via één van onze contactmogelijkheden. Wij helpen je graag verder.
Vergoeding zoeken
Zorgkosten declareren
Zorgverlener zoeken
Machtiging aanvragen
Wachtlijstbemiddeling
Kind meeverzekeren
Alles over betalen
Betalingsregeling
Eigen risico
Eigen bijdrage
Maximale vergoedingen
Fysiotherapie
Zwangerschap
Mondzorg
GGZ
Meer zorg
a.s.r. Zorg App
Zorgpas
English information
Buitenland
Polisvoorwaarden en documenten
vroeger Ditzo
Fysiotherapie vanaf 18 jaar
{
"dialog": {
"homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900",
"urlChat" : "/api/dialog/Chat/",
"urlCM": "/api/dialog/Conversation/",
"urlCMReporting": "",
"tokenApiEndPoint": "/api/token/get",
"feedbackDelay": 2000,
"feedbackDelayExtended": 60000,
"greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemiddag, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ],
"regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$",
"readMore": "Lees meer",
"initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden",
"inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag",
"buttonText": "versturen",
"agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.",
"startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker",
"subjectPrefix": "conversatiestarter",
"chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":true,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":true,"SCH_Pac_C_ASRNL":true,"SCH_Pdb_C_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ARD_C_DB":true,"ARD_C_KLANTADVIES":true,"ZO_C_DAV_SERVICE":true},
"occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft",
"promptTitle": "Chat sluiten?",
"promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?",
"Yes": "Ja",
"No": "Nee",
"chatAvailable": "Chat met ons",
"chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet",
"chatOff": "De chat is nu gesloten",
"subjects": [
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg",
"title": "Product afsluiten",
"chatMessage": "Product afsluiten",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg",
"title": "Schade melden",
"chatMessage": "Schade melden",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg",
"title": "Gegevens wijzigen",
"chatMessage": "Gegevens wijzigen",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg",
"title": "Fondsen en koersen",
"chatMessage": "Fondsen en koersen",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg",
"title": "Contact opnemen",
"chatMessage": "Contact opnemen",
"variantA": true,
"variantB": true
}
]
}
}
{
"dialogErrorModals": {
"firstModal": {
"message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.",
"primaryBtn": {
"text": "Vernieuwen"
}
},
"secondModal": {
"message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.",
"primaryBtn": {
"text": "Naar contactformulier",
"href": "/contact"
},
"secondaryBtn": {
"text": "Melding sluiten"
}
}
}
}