Klantenservice
We vragen je geboortedatum als extra controle.
Kies nu eerst een nieuw, zelf bedacht wachtwoord

Een wachtwoord dat je zelf kiest is veel makkelijker te onthouden

Zorg dat dit wachtwoord...
Tussen de 8 en 12 tekens lang is
Minstens 1 cijfer en 1 letter bevat
Niet de tekens `<>/"'&\ bevat

Wat gebeurt er als ik autoschade heb?​​​​

Wij vinden het logisch om alle zorgen van onze klanten over te nemen op het moment dat ze ons nodig hebben. Onze medewerkers aan de telefoon vragen eerst hoe het met je gaat voordat ze ingaan op de schade. Dit is waar Ditzo dagelijks naar streeft.

Makkelijk schademelden

Je kunt je schade het makkelijkst en snelst melden via WhatsApp. Ben je niet in de gelegenheid een WhatsAppje te sturen of wil je liever bellen? Dan kan dit op het nummer 030 – 699 79 30. Ook kun je online schade melden in Mijn Ditzo​.

De meeste schades kunnen we zonder schadeformulier met je afhandelen. Alleen als er sprake is van een aanrijding met een ander, vragen we om een schadeformulier op te sturen die door beide partijen ondertekend is. Het formulier kan gestuurd worden naar:
Ditzo Schadeservice, Postbus 393, 2900 AJ Capelle a/d IJssel

Kies je schadehersteller

Is je auto zodanig beschadigd dat je naar een schadehersteller moet en ben je hiervoor verzekerd? Kies een hersteller uit ons netwerk​ bij jou in de buurt.

Voordelen van ons eigen netwerk van herstelbedrijven:

  • Je kunt gratis gebruik maken van de Ditzo Haal & Breng Service
  • Je kunt gratis gebruik maken van een leenauto
  • Je hoeft niets voor te schieten
  • Je krijgt 4 jaar garantie op reparaties (FOCWA)
  • Je hebt geen of een lager eigen risico
Kies je voor een ander herstelbedrijf, dan houden wij naast het eventueel zelfgekozen eigen risico € 500 extra in op de schadevergoeding. Je kunt dan ook geen gebruik maken van de andere voordelen, zoals de Haal & Breng Service.

Wat te doen bij ruitschade?

Heb je schade aan je autoruit en heb je dekking voor ruitschade? Maak dan direct een afspraak met een autoruitbedrijf bij jou in de buurt. Of bel ons op 030 – 699 79 30, of stuur ons een bericht via ons speciale WhatsApp-nummer.

Eigen risico

Heb je een ster in je ruit, dan kan dat meestal goed worden gerepareerd. Ditzo werkt samen met een aantal schadeherstelbedrijven, waaronder GlasGarage en Kwik-fit​. Laat je de reparatie uitvoeren door ons eigen netwerk van ruitschadeherstelbedrijven, dan heb je bij ons geen eigen risico. Kunnen we de ruit niet repareren en moeten we deze vervangen, dan geldt je zelfgekozen eigen risico als dat wordt uitgevoerd door ons eigen netwerk.

Maak je voor de reparatie van je autoruit gebruik van een ander ruitschadeherstelbedrijf dan heb je geen eigen risico maar houden we wel € 500 in. Kan de ruit niet gerepareerd worden en moet deze vervangen worden dan houden we € 500 én je zelfgekozen eigen risico in.

Onze Haal & Breng Service houdt je mobiel

Na een aanrijding heb je al genoeg aan je hoofd. Daarom willen wij je graag mobiel houden met onze Haal & Breng Service. Bel ons direct en wij:

  • Halen je auto op waar je wilt in Nederland
  • Brengen een gratis leenauto mee
  • Repareren je auto met 4 jaar FOCWA-garantie
  • Leveren hem weer af waar je wilt in Nederland
  • Nemen de leenauto weer mee terug

Ditzo Schadeservice

Onze schadeservice wordt uitgevoerd door CED. Deze organisatie regelt voor veel Nederlandse verzekeraars de schadeafhandeling. In 2012 liet CED de eigen klanttevredenheid meten. Van alle maatschappijen die deelnamen aan het onderzoek gaven de klanten van Ditzo het hoogste cijfer voor hun schadeafhandeling. De gemiddelde tevredenheid is door klanten van Ditzo met een 8,8 beoordeeld. Dit cijfer ligt ver boven de Nationale Tevredenheidsindex van 7,2.

Schadebehandeling

Meld je een schade dan wil je natuurlijk goed op de hoogte gehouden worden. Bekijk hoe wij dat doen.

Privacy