Klantenservice
We vragen je geboortedatum als extra controle.
Kies nu eerst een nieuw, zelf bedacht wachtwoord

Een wachtwoord dat je zelf kiest is veel makkelijker te onthouden

Zorg dat dit wachtwoord...
Tussen de 8 en 12 tekens lang is
Minstens 1 cijfer en 1 letter bevat
Niet de tekens `<>/"'&\ bevat

Wat gebeurt er als ik autoschade heb?​​​​​

Wij vinden het logisch om alle zorgen van onze klanten over te nemen op het moment dat ze ons nodig hebben. Onze medewerkers aan de telefoon vragen eerst hoe het met je gaat voordat ze ingaan op de schade. Dit is waar Ditzo dagelijks naar streeft.

Schade melden

Heb je schade en is er sprake van een acuut noodgeval? Bel dan direct met de Ditzo Alarmcentrale: +31 30 699 07 08. Wij staan 24/7 voor je klaar en doen er alles aan om je zo snel mogelijk te helpen.

Wil je een schade melden? Dan kan dit heel gemakkelijk via:

  • WhatsApp (06 - 516 777 01)
  • Schademelden Online (Mijn Ditzo)
  • Telefoon (030 - 699 79 30)

De meeste schades kunnen we zonder schadeformulier met je afhandelen. Alleen als er sprake is van een aanrijding met een ander, vragen we om een schadeformulier​. Stuur dit naar ons op via:

  • WhatsApp (06 - 516 777 01)
  • Schademelden Online (Mijn Ditzo)
  • Post (Ditzo Schadeservice, Postbus 393, 2900 AJ Capelle a/d IJssel)

Kies je schadehersteller

Is je auto zodanig beschadigd dat je naar een schadehersteller moet en ben je hiervoor verzekerd? Kies een hersteller uit ons netwerk​ bij jou in de buurt.

Voordelen van ons eigen netwerk van herstelbedrijven:

  • Je kunt gratis gebruik maken van de Ditzo Haal & Breng Service
  • Je kunt gratis gebruik maken van een leenauto
  • Je hoeft niets voor te schieten
  • Je krijgt 4 jaar garantie op reparaties (FOCWA)
  • Je hebt geen of een lager eigen risico

Kies je voor een ander herstelbedrijf, dan houden wij naast het eventueel zelfgekozen eigen risico € 500 extra in op de schadevergoeding. Je kunt dan ook geen gebruik maken van de andere voordelen, zoals de Haal & Breng Service.​

Wat te doen bij ruitschade?

Heb je schade aan je autoruit en heb je dekking voor ruitschade? Dan hoef je niet eerst bij ons je schade te melden. Je kunt direct een afspraak maken met een autoruitbedrijf​ bij jou in de buurt. Heb je toch vragen over je schade? Stuur ons dan een WhatsApp via 06 – 516 777 01.

Eigen risico bij ruitschade

Heb je een ster in je ruit, dan kan dat meestal goed worden gerepareerd. Ditzo werkt samen met een aantal schadeherstelbedrijven, waaronder GlasGarage en Kwik-fit​. Laat je de reparatie uitvoeren door ons eigen netwerk​ van ruitschadeherstelbedrijven, dan heb je bij ons geen eigen risico. Kunnen we de ruit niet repareren en moeten we deze vervangen, dan geldt je zelfgekozen eigen risico als dat wordt uitgevoerd door ons eigen netwerk.

Maak je voor de reparatie van je autoruit gebruik van een ander ruitschadeherstelbedrijf dan heb je geen eigen risico maar houden we wel € 500 in. Kan de ruit niet gerepareerd worden en moet deze vervangen worden dan houden we € 500 én je zelfgekozen eigen risico in.

Onze Haal & Breng Service houdt je mobiel

Na een aanrijding heb je al genoeg aan je hoofd. Daarom willen wij je graag mobiel houden met onze Haal & Breng Service. Bel ons direct en wij:

  • Halen je auto op waar je wilt in Nederland
  • Brengen een gratis leenauto mee
  • Repareren je auto met 4 jaar FOCWA-garantie
  • Leveren hem weer af waar je wilt in Nederland
  • Nemen de leenauto weer mee terug

Ditzo Schadeservice

Onze schadeservice wordt uitgevoerd door CED. Deze organisatie regelt voor veel Nederlandse verzekeraars de schadeafhandeling. In 2012 liet CED de eigen klanttevredenheid meten. Van alle maatschappijen die deelnamen aan het onderzoek gaven de klanten van Ditzo het hoogste cijfer voor hun schadeafhandeling. De gemiddelde tevredenheid is door klanten van Ditzo met een 8,8 beoordeeld. Dit cijfer ligt ver boven de Nationale Tevredenheidsindex van 7,2.

Schadebehandeling

Meld je een schade dan wil je natuurlijk goed op de hoogte gehouden worden. Bekijk hoe wij dat doen.

Privacy