Klantenservice
We vragen je geboortedatum als extra controle.
Kies nu eerst een nieuw, zelf bedacht wachtwoord

Een wachtwoord dat je zelf kiest is veel makkelijker te onthouden

Zorg dat dit wachtwoord...
Tussen de 8 en 12 tekens lang is
Minstens 1 cijfer en 1 letter bevat
Niet de tekens `<>/"'&\ bevat

5 vragen aan Ditzo over vergelijkers

20 apr 2015

Directeur van Ditzo, Bob Stehmann, staat deze maand in het vakblad voor verzekeraars am:magazine met 5 vragen over het onderzoek dat wij samen met Blauw Research begin dit jaar hebben uitgevoerd. Het magazine was benieuwd naar het verhaal achter de beslissing van Ditzo om tijdelijk de samenwerking te stoppen met vergelijkingssites. Lees hieronder de antwoorden van Ditzo:

Door

Wist Ditzo ook niet zonder Blauw-onderzoek hoe het toeging onder vergelijkers?
We hebben dit onderzoek onder consumenten gedaan omdat we benieuwd zijn naar hun mening. De afgelopen tijd is er een aantal onderzoeken gedaan door consumentenorganisaties, maar er is nooit naar de mening van de consument gevraagd. Wij snappen dat vergelijken goed is maar vonden zelf de tarieven al hoog. Toen het onderzoek uitwees dat consumenten hier enorm van schrokken hebben wij de conclusie getrokken dat de hoge tarieven van vergelijkers niet in verhouding staan tot wat ze er voor doen.
 
Kan Ditzo uiteindelijk zonder de vergelijkers?
Ditzo is niet tegen vergelijkers, ze voorzien in een behoefte van consumenten. Wij missen handel doordat we vergelijkers niet meer betalen. Maar de ruimte die het creëert voor andere marketinginspanningen maakt het ruimschoots goed. Klanten kiezen bewust voor Ditzo door de nuttige dingen die we doen met ons marketingbudget. Dit zagen we ook al bij de zorgcampagnes van de afgelopen jaren waar we 1 miljoen euro van het mediabudget hebben ingezet voor onderzoek naar genezing van kanker bij het Antoni van Leeuwenhoek en afgelopen zorgseizoen hebben we met crowdfunding 9 initiatieven geholpen oplossingen te maken voor mensen die buiten de zorg vallen.
 
Bevestigen de reacties van vergelijkers in deze kwestie het besluit om ermee te stoppen?
De reacties van Independer en Pricewise betreuren wij. Wat wij willen is dat vergelijkers open worden over wat direct writers moeten betalen. Ze praten nu alleen maar over de vergoeding die volmachten betalen. Consumenten mogen toch weten hoe het zit? Als direct writer doen we zélf de klantbediening, marketing, service, administratie, schade en afhandeling. Daar hebben wij vergelijkers niet voor nodig. Wij hebben niet besloten om definitief te stoppen met vergelijkers. Wij gaan in ieder geval niet meer de huidige tarieven betalen en gaan hierover in gesprek met de vergelijkers.
 
Neemt Ditzo bewust afstand van de status quo om weer wat reuring te creëren en zo de 'oude' reputatie eer aan te doen?
Volgens mij komen wij op voor de consument en is het geen stunt om dit aan de kaak te stellen. Ditzo bestrijdt onlogica in de verzekeringsindustrie. Wij nemen daardoor het risico om handel te missen, maar vinden het consumentenbelang relevanter.
 
Wat vindt Stehmann van deze suggestie van Pricewise: 'het zou Ditzo sieren als ze ook de facturen van al hun jaarlijkse mediabestedingen zou publiceren'.
In tegenstelling tot Pricewise heeft Ditzo geen TV campagnes meer. We zijn hoorbaar geweest op de radio, dit kostte 125 duizend euro ex btw. Daarnaast geven we 100 euro aan de echte vergelijker, namelijk de klant, en daar hebben we er inmiddels best veel van ;-) Wij hebben de facturen van vergelijkers online gezet omdat zij ontkennen wat wij vertellen. Jullie hebben aan ons gevraagd hoeveel de campagne heeft gekost. We vinden het redelijk om dat bedrag te noemen. We vinden het onnodig om de facturen hierover te publiceren. Je mag van Ditzo verwachten dat deze bedragen wél juist zijn.

Door

Privacy