Klantenservice
We vragen je geboortedatum als extra controle.
Kies nu eerst een nieuw, zelf bedacht wachtwoord

Een wachtwoord dat je zelf kiest is veel makkelijker te onthouden

Zorg dat dit wachtwoord...
Tussen de 8 en 12 tekens lang is
Minstens 1 cijfer en 1 letter bevat
Niet de tekens `<>/"'&\ bevat

Dijon over goede antwoorden op vragen

24 nov 2015

​Dijon Groenleer werkt nog niet zo lang voor Ditzo, maar hij heeft al veel verschillende dingen gedaan. Hij kwam vorig jaar de klantenservice versterken om gegevens van klanten te verwerken en zat daarna aan de telefoon. Zijn collega´s vinden hem een goede luisteraar, maar dat komt misschien omdat hij heel goed gitaar speelt. We hebben hem gevraagd een liedje te schrijven voor alle Ditzo-klanten, maar dat laat nog even op zich wachten. Ondanks dat ziet hij zichzelf meer als een doener. Toen bij het contentteam een plek vrij kwam, was hij daar gelijk voor te porren. Hij zet nu zijn kennis van klantvragen in bij het updaten en uitbreiden van de ‘stel je vraag’-functie op de website. Nu helpt hij met zijn antwoord niet 1 maar wel honderden klanten.

Door

Op Ditzo.nl heb je bovenaan de pagina de mogelijkheid een vraag te stellen. Handig als je even iets wilt weten over onze wintersportdekking of hoe je deze dekking bij kunt sluiten. Je typt je vraag in en dan krijg je een antwoord. Soms tikken klanten vragen in waar we nog geen antwoord op hebben. Dan heeft Dijon nog een beetje werk te doen. Dus laat hem dat vooral weten ;-). Hoe beter hij de eenvoudige vragen via de website kan beantwoorden, hoe meer tijd de collega´s aan de telefoon hebben voor de meer ingewikkelde vragen. Naast het continu updaten van die vragenfunctie, verstuurt hij alle klantmails en schrijft hij blogs.

Geschiedenis

Dijon heeft geschiedenis gestudeerd. Op het eerste oog niet gelijk een vak waar je aan denkt als je bij een verzekeraar werkt. Maar Dijon ziet er wel de voordelen van in. Uiteraard zegt hij dat, maar leg dan eens uit? “Je leert goed te onderzoeken voor wie je schrijft en om precies te vertellen wat er aan de hand is en alle twijfel weg te nemen.” Ja dat past wel bij Ditzo, want wij willen een open en transparante organisatie zijn. Ook als er eens iets fout gaat. Want eerlijk is eerlijk, in de geschiedenis is er ook heus wel eens wat fout gegaan. Adenauer zei al “Geschiedenis is de som van de dingen die vermeden hadden kunnen worden”.

Saai?

Werken voor een verzekeraar vindt hij allesbehalve saai. Of nou ja, misschien zijn andere verzekeraars saai, maar Ditzo zeker niet. ;-) Ook omdat Ditzo zich niet gedraagt als een traditionele verzekeraar. Dijon haalt Ditzo-baas Bob Stehmann aan als hij zegt dat klanten bij Ditzo lid worden van een club. Dat spreekt hem aan. Ditzo is persoonlijk, we zeggen altijd “je en jij” en klanten ontvangen bij een autoverzekering een welkomstpakket. Ditzo is laagdrempelig en maakt onlogische dingen logisch, of in elk geval een stuk simpeler. En we regelen dingen voor onze “leden”. Dijon noemt hierbij het schademelden via WhatsApp. “Eenvoudiger kan het bijna niet”, zegt hij.

Club

Dijon is fanatiek tafeltennisser en zit in de redactie van het clubblad van de tafeltennisvereniging. Ook een club, net als Ditzo. Maar… we zouden liegen als we zouden zeggen dat Ditzo niet zou verschillen van die vereniging. Want Ditzo is veel leuker. Voor het clubblad Smash interviewt hij nieuwe leden en regelt hij teamverslagen. Daarnaast speelt hij gitaar en treedt hij samen met een bevriend bassist regelmatig op. Hij ziet zichzelf uiteindelijk ooit nog wel in de muziek verder gaan. Misschien als singer-songwriter, want zingen en gitaar spelen vindt hij het vetste gevoel dat er is. Een cluppie in zijn uppie.


Door

Privacy