Het winnen van een Esprix is geen gemakkelijke opgave. De
lat ligt hoog en de campagnes worden door 115 marketeers beoordeeld. De Esprix
geldt als een van de meest prestigieuze marketingcommunicatie prijs in
Nederland. “Geweldig om opnieuw te
worden bekroond voor deze campagne. Maar het stopt hier niet. We gaan gewoon
door om onlogische zaken aan te pakken, onze klanten en consument voorop te
stellen en de wereld een beetje beter te maken,” aldus Miriam Martinus,
directeur marketing van Ditzo.
De Esprix wordt georganiseerd door de Stichting Esprix,
geleid door een onafhankelijk vakbestuur. In 2015 werden 36 campagnes
genomineerd. Ditzo heeft de bronzen Esprix gewonnen in de categorie “Business
to consumer”.
Zorgmee
De zorgmee-campagne van Ditzo was bedoeld om terug te gaan
naar de kern van verzekeren. Het uitgangspunt van verzekeren is altijd geweest
dat we samen geld in een pot stoppen om de ander te kunnen helpen wanneer dat
nodig is. Maar dat zijn we soms alleen een beetje vergeten. De cruciale vraag
luidt dus: zorgen we nog wel genoeg voor een ander? Zit er nog genoeg zorg in
de zorg?
Als je de zorgverzekering van Ditzo afsloot van september
2014 tot en met december 2014, was het mogelijk om naast je eigen zorgverzekering
ook voor een ander te zorgen door middel van een optionele bijdragen aan één
van de negen zorginitiatieven.
Meest klantgerichte verzekeraar