Klantenservice
We vragen je geboortedatum als extra controle.
Kies nu eerst een nieuw, zelf bedacht wachtwoord

Een wachtwoord dat je zelf kiest is veel makkelijker te onthouden

Zorg dat dit wachtwoord...
Tussen de 8 en 12 tekens lang is
Minstens 1 cijfer en 1 letter bevat
Niet de tekens `<>/"'&\ bevat

Gezondheid na de feestdagen

07 jan 2014

Het is weer januari en dat betekent dat er weer veel mensen hun boekje te buiten zijn gegaan de afgelopen maand. Want wie neemt nou niet nog even een extra handje pepernoten, een tweede bordje varkensrollade of een extra glaasje champagne? Om de aanloop naar de lente een beetje te vergemakkelijken helpt Ditzo je een handje bij je goede voornemens. 

Gezond ritme
We hadden het net over een “extra glaasje champagne”. Maar als je sinterklaas, kerst en Oud&Nieuw bij elkaar optelt, kan je gerust spreken van flink wat meer alcohol dan normaal. Tel daar het slaapgebrek en alle andere ongezonde zaken bij op en het eerste doel van het nieuwe jaar wordt duidelijk: je hebt weer een gezond ritme nodig. Dit kun je bijvoorbeeld doen door:

  • Naar de sauna te gaan
  • Te bewegen
  • Vezels en fruit te eten
  • Een regelmatig slaappatroon te creëren
  • Minstens 1,5 liter water per dag te drinken
Bewegen
Deze kennen we allemaal. Niet voor niets zit de sportschool in het nieuwe jaar zo vol. Beginnen met sporten is niet zo moeilijk, maar het volhouden is een kunst! De meeste mensen die het sporten vol kunnen houden zijn diegene die zichzelf een doel hebben weten te stellen. Bijvoorbeeld het halen van een bepaald gewicht, een zichtbare sixpack, of 10 kilometer kunnen hardlopen. Stel je eigen doelen.
 
Slimmer eten
Het is al vaker gezegd, maar je hoeft geen honger te lijden om af te vallen. Zorg dat je deegwaren en suikers (snelle koolhydraten dus) met mate neemt. Behalve als er veel vezels in zitten heb je niks aan deze tijdelijke maagvullers. Eet liever wat meer eiwitten. Ook onverzadigde vetten mogen best met mate. En een goed vezelrijk ontbijt (volkorenbrood/roggebrood/muesli) kan wonderen verrichten. Hierdoor heb je de rest van de dag minder behoefte aan snoepen.
 
Soep
En de tip van 2014: eet vaker soep. Doordat je groente en water met elkaar mixt heeft je maag meer moeite deze van elkaar te onderscheiden en duurt de verwerking in je maag langer. Zo heb je met minimaal aantal calorieën een gezonde maaltijd waardoor je lang vol zit. En deze mag je best aanvullen met gerookte zalm of een rundergehaktballetje!
 
Wat je ook gaat doen, Ditzo wenst iedereen een goed en vooral gezond 2014 toe!
​​

Door


Door

Privacy