Ga naar de hoofdinhoud

Ben je in het buitenland en heb je direct zorg nodig? Bel a.s.r. 24/7 via SOS International: +31 30 257 35 75 

Hier lees je wat de vergoedingen zijn per verzekering voor spoedeisende zorg in het buitenland. Je vindt hier ook wat je doet als je te maken hebt (gehad) met onverwachte zorg in het buitenland.

Wat vergoed welke verzekering?
Basisverzekering

Vergoed alleen het bedrag dat de behandeling in Nederland zou kosten

Is de behandeling in het buitenland duurder dan in Nederland? Dan betaal je het verschil zelf.

Aanvullende verzekering

Vergoed het bedrag dat niet vanuit je basisverzekering wordt vergoed

Met een aanvullende verzekering wordt niet het eigen risico vergoed dat je betaalt over zorgkosten uit de basisverzekering.

Reisverzekering

Vergoed (medische) kosten die je zorgverzekering niet vergoed

Denk aan het eigen risico dat je betaalt, bijkomende reis- en verblijfskosten en eventuele schade. Heb je een a.s.r. reisverzekering? Dan hoef je niet dubbel te declareren. Dat doen wij automatisch voor je. 

Wat doen bij spoed?
  1. Bel SOS International op +31 30 257 35 75 

    SOS International is een Nederlandse alarmcentrale die wereldwijd hulp biedt bij ziekte of een ongeval in het buitenland. Je kunt ze 24/7 bereiken. Ze zijn het vaste aanspreekpunt in het buitenland voor zowel je schadeverzekering als zorgverzekering. Ze helpen je met het zoeken naar een ziekenhuis, overleggen met de arts en regelen je terugkeer naar huis.
  2. Declareer achteraf je rekening

    Als je SOS International hebt ingeschakeld wordt dit voor je gedaan. Als je zelf de rekening hebt voorgeschoten, kun je via onderstaande knop je rekening declareren.
Benieuwd naar de status van je declaratie?

Vanaf het moment dat we je declaratie hebben ontvangen verwerken we die meestal binnen 20 dagen. In de vakantietijd kan dit langer duren.

Bekijk via onderstaande knop de status van je declaratie in je declaratieoverzicht.

Veelgestelde vragen
Vergoeding zoeken Zorgkosten declareren Zorgverlener zoeken Machtiging aanvragen Wachtlijstbemiddeling Kind meeverzekeren Alles over betalen Betalingsregeling Eigen risico Eigen bijdrage Maximale vergoedingen Fysiotherapie Zwangerschap Mondzorg GGZ Meer zorg a.s.r. Zorg App Zorgpas English information Buitenland Polisvoorwaarden en documenten
vroeger Ditzo vroeger Ditzo
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenavond, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }