Wat kun je doen als je niet tevreden bent?
We doen ons best je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het zijn dat je ergens ontevreden over bent. Vaak is één contact met onze klantenservice genoeg om je ontevredenheid weg te nemen. Bekijk alle contactmogelijkheden op onze contactpagina. Onze medewerkers helpen je graag en proberen samen met jou het probleem op te lossen.
Blijf je toch nog ontevreden?
Als je hierna toch nog ontevreden bent, kun je er voor kiezen om een klachtenformulier in te vullen. Je kunt ook een brief sturen aan:
Ditzo
t.a.v. de klachtenafdeling
Postbus 2072
3500 HB UTRECHT
We bevestigen binnen 3 werkdagen de ontvangst van je klacht. Binnen 10 werkdagen geven wij een antwoord. Wil je ons documenten sturen om je klacht toe te lichten? Doe dat dan aan de behandelaar van je klacht. Deze neemt na ontvangst van je klacht contact met je op.
Jouw klacht is voor ons een kans om onszelf te verbeteren. Ook meten wij de kwaliteit van de afhandeling van de klacht. Dat doen we met een korte vragenlijst.
Wat verstaan wij onder een klacht?
Wij verstaan onder een klacht: elke melding waarin het woord ‘klacht’ voorkomt. Gebruik daarom altijd het woord 'klacht' in je melding, dan volgen we de klachtenprocedure.
Kifid
Als je niet tevreden bent met onze oplossing, dan kun je je klacht binnen 3 maanden na ons definitieve standpunt voorleggen aan het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) of aan de rechter. Kifid bemiddelt bij geschillen tussen consumenten en financiële dienstverleners.
Kifid
Postbus 93257
2509 AG Den Haag
Tel. 070 - 333 89 99
Voor meer informatie: www.kifid.nl
SKGZ
Ben je niet tevreden over de afhandeling van een klacht over je zorgverzekering dan kun je terecht bij de SKGZ. Dit is een onafhankelijke en onpartijdige organisatie voor klachten over zorg- en ziektekostenverzekeringen.
Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen
Postbus 291
3700 AG Zeist
Tel. 088 - 900 6900
Voor meer informatie: www.skgz.nl
De rechter
Wil je geen gebruik maken van je mogelijkheid om je klacht voor te leggen aan de Ombudsman Pensioenen, KiFiD of SKGZ? Dan kun je het geschil voorleggen aan de bevoegde rechter. Voor bedrijven is dit de enige weg.
Tuchtraad Financiële Dienstverlening
De Tuchtraad houdt toezicht op het gedrag van verzekeraars. Naar de Tuchtraad? In het algemeen kun je niet zelf rechtstreeks bij de Tuchtraad klagen. Het Kifid zorgt voor de doorgeleiding van tuchtklachten naar de Tuchtraad. Meer over de Tuchtraad lees je hier.
ODR Platform
Ben je consument en heb je online een verzekering bij ons afgesloten? Dan kun je met je klacht ook terecht bij het ODR-platform. Dit platform is speciaal voor inwoners van de EU om een klacht in te dienen na aankoop van een product of dienst via het internet.