Heb je een betalingsachterstand en wil je hiervoor een betalingsregeling aanvragen? Dit regel je snel en gemakkelijk zelf zonder extra kosten. Wij rekenen geen administratiekosten of rente.
Het lijkt er op dat je een ad blocker hebt. Je kunt daardoor niet kiezen welke cookies wij plaatsen. Daarom plaatsen wij alleen de functionele cookies.
Je hebt bij a.s.r. en Ik kies zelf van a.s.r. zelf de mogelijkheid om je betaaltermijn te kiezen. Hieronder zie je de verschillende mogelijkheden per verzekering. Kies je ervoor om je zorgpremie per jaar te betalen? Dan krijg je 2% korting op je jaarpremie.
Wij schrijven de premie voor elk termijn af op de eerste van de maand. Een uitzondering hierop is de maand januari, wij schrijven de premie dan automatisch af rond 11 januari.
Heb je je zorgverzekering afgesloten na 13 januari? Dan wordt de eerste werkdag van februari één keer een dubbele premie afgeschreven voor januari en februari.
Je ontvangt elk termijn rond de eerste van de maand een betaalverzoek per e-mail met een iDEAL-link. Een uitzondering hierop is de maand januari, je ontvangt dan een betaalverzoek rond 11 januari.
Heb je ervoor gekozen om je zorgpremie per jaar te betalen? Dan is het mogelijk om je jaarpremie vooruit te betalen. Ook hierbij maak je gebruik van 2% korting op je jaarpremie.
Let op: Doe dit voor 27 december, zo kunnen wij er op tijd voor zorgen dat je (automatische) incasso in januari niet door gaat.
Je jaarpremie handmatig overmaken doe je zo:
Je polisnummer vind je in je a.s.r. account of in de Zorg app onder 'Mijn verzekering'. Je polisnummer begint met 46 of 47, gevolgd door 7 getallen.
Staan er meerdere verzekerden op je polis? Gebruik dan alleen het polisnummer van de verzekeringsnemer.
Je jaarpremie handmatig overmaken doe je zo:
Je polisnummer vind je in je a.s.r. account of in de Zorg app onder 'Mijn verzekering'. Je polisnummer begint met 13, gevolgd door andere getallen. Het ziet er dan bijvoorbeeld uit als: 131234567.
Staan er meerdere verzekerden op je polis? Gebruik dan alleen het polisnummer van de verzekeringsnemer.
Het is niet mogelijk om het incassomoment te wijzigen voor het afschrijven van je zorgpremie. Wij schrijven de zorgpremie elk termijn af op de eerste van de maand. Een uitzondering hierop is de maand januari, wij schrijven de premie dan automatisch af rond 11 januari.
In je betaaloverzicht via je a.s.r. account of in de Zorg App zie je gemakkelijk of wij jouw betaling ontvangen en verwerkt hebben. Betalingen zijn niet direct zichtbaar nadat je betaald hebt. Dit duurt meestal 1 tot 2 werkdagen.
Zie je na 3 hele werkdagen de betaling nog niet in je betaaloverzicht? Controleer dan eerst of de betaling is afgeschreven. Is de betaling wel afgeschreven, maar niet te zien in je betaaloverzicht? Neem dan contact met ons op.
In je betaaloverzicht vind je onderaan de pagina het blok 'Vooruitbetalingen'.
Voor een overzicht van je betaalde en onbetaalde rekeningen kan je kijken in je a.s.r. account. Ga hiervoor naar je betaaloverzicht.
Heb je een andere vraag of hulp nodig? Neem contact met ons op via één van onze contactmogelijkheden. Wij helpen je graag verder.